معاون توسعه شبکه مخابرات خراسان رضوی گفت: حجم سرقت کابل‌های مخابراتی بیش از اندازه بالاست و با این وضعیت، در سال آینده امکان ارائه خدمت به حدود ۷۰ درصد مشترکان مشهدی نداریم.

حجم سرقت کابل‌های مخابراتی بالاست/ ‌تحریم مانعی برای رفع مشکل

به گزارش قدس آنلاین، سرقت تأسیسات مخابراتی همواره یکی از مهم ترین چالش های مردم و مسئولین بوده است. به طوری که در برخی مناطق به یک رویه پرتکرار و آزار دهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

اما در چند ماه اخیر گزارش های مردمی در مشهد حکایت از افزایش میزان سرقت کابل ها و تجهیزات مخابراتی دارد و اهالی مناطق مختلف شهر از سرقت کابل ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

در شرایط کنونی هم که به خاطر شیوع کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانش آموزان و دانشجویان آموزش های خود را در بستر فضای مجازی فرا می گیرند، این مسئله به یک معضل کاملا جدی تبدیل شده است.

سرقت مکرر کابل‌های تلفن در مشهد

غلامرضا شرکتی گفت: متأسفانه به خاطر سرقت های مکرر کابل های تلفن در مشهد، ممکن است به طور موردی یک خیابان دچار قطع تلفن ثابت شود که از مشترکان می خواهیم به محض قطع تلفن خود با شماره ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند و خرابی تلفن خود را به مخابرات اعلام کنند.

معاون توسعه شبکه مخابرات خراسان رضوی با بیان اینکه همکاران ما بلافاصله موضوع را پیگیری و نسبت به رفع قطع ارتباط تلفن اقدام می کنند،  افزود: گرچه میزان سرقت کابل‌های تلفن زیاد است اما همکاران با دقت و سرعت عمل زیاد نسبت به ترمیم، نصب و برقراری ارتباط تلفن های ثابت اقدام می کنند.

وی افزود: جنس کابل ها و سیم های مخابراتی مسی است و همین مسئله باعث می شود سودجویان رغبت زیادی به سرقت آنها داشته باشند.

شرکتی ادامه داد: زیرساخت های مخابرات از جمله کابل های تلفن ثابت و... مخابرات منطقه خراسان رضوی با توجه به اعلام سرقت توسط مشترکین به مخابرات استان طبق برنامه ریزی و نوبت نسبت به رفع خرابی ها اقدام لازم را انجام می دهد

وی در خصوص توسعه زیرساخت تلفن ثابت در منطقه الهیه مشهد و گلایه های مردم نسبت به نبود تلفن در این منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه در حال توسعه است، مشترکان زیادی متقاضی تلفن ثابت هستند که تا به امروز پروژه های متعددی در خصوص تلفن ثابت انجام شده است و در حال حاضر طبق تقاضای مشترکان تا پایان سال یک پروژه دیگری برای توسعه تلفن ثابت در آن منطقه در جهت ارائه تلفن ثابت به متقاضیان انجام خواهد شد.

حجم سرقت‌ کابل‌های مخابراتی بالاست

معاون توسعه شبکه مخابرات خراسان رضوی افزود: مشترکان مطمئن باشند تماس های آنها با سامانه ۲۰۱۱۷ ثبت و با دقت بررسی می شود اما حجم سرقت کابل های مخابراتی بیش از اندازه بالاست و اگر روند آن به همین شکل ادامه یابد در سال آینده به حدود ۷۰ درصد مشترکان مشهدی امکان ارائه خدمت نداریم.  

وی با بیان اینکه در یکی از روستاهای اطراف مشهد در چند ماه اخیر ۵ بار تأسیسات مخابراتی به سرقت رفته است، افزود: مشکلاتی مثل تحریم های خارجی هم مزید برعلت شده تا برای تأمین این تجهیزات مشکل داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه بارها جلساتی با مسئولین انتظامی و شخص سردار تقوی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار کردیم، گفت: البته مجموعه های انتظامی تلاش خود را برای مقابله با این نوع سرقت ها انجام داده اند ولی محدودیت هایی مثل کمبود نیرو و سخت بودن مراقبت از این تجهیزات، در سطح شهر کار را سخت کرده اما ما باز هم از مجموعه محترم نیروی انتظامی استان در خواست همکاری بیشتر در این راستا داریم.

اما معضل دیگر مردم، قطعی و یا سرعت پایین اینترنت خانگی است. مسئله ای که در شرایط فعلی و نیاز مبرم مردم به فضای مجازی باعث شده تا عده ای از مردم عطای اینترنت خانگی را به لقایش ببخشند و از اینترنت همراه استفاده کنند.  کندی سرعت و قطع و وصل مکرر، در مناطقی مثل قاسم آباد، پیروزی و... انتقاد برخی از مردم را از خدمات شبکه مخابرات در پی داشته است.

شرکتی در این خصوص نیز گفت: ما در حال حاضر قطعی سراسری اینترنت خانگی در شبکه مخابرات نداریم و اگر قطعی در یک خیابان یا محله باشد دلیلش همان سرقت تجهیزات است.

وی ادامه داد: قطعی اینترنت عموما موردی است که مردم می توانند با واحد پشتیبانی اینترنت مخابرات خراسان رضوی به شماره ۲۰۲۰ تماس بگیرند تا مشکل شان مرتفع شود.  مشترکان اگر تلفن شان وصل است اما اینترنت خانگی شان دچار مشکل است این مسئله ربطی به ورودی کابل یا تجهیزات درون خانه ندارد و باید مشکل را با همکاران مخابرات در میان بگذارند.

مخابرات و اینترنت خانگی یکی از مهمترین ابزار ارتباط جمعی در دنیای امروز و به ویژه در روزهای کرونایی است که باید برای حل مشکلات آن چاره ای اساسی اندیشید تا مردم با خیال آسوده از این امکانات استفاده کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالاری.مشهد ارغوان 16 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    با سلام علیرغم اعلام بیش از 5 بار به عوامل توسعه شبکه مخابرات خراسان رضوی به جهت سرقت کابل تلفن محله ما و چند بار ثبت سیستم متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته...شما قضاوت کنید با توجه به کرونا تنها دلخوشی خانواده ها تلفن ثابته که اونم نداربم الان 25 روزه....هنوز از مخابرات برای وصل خبری نیست....