مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نامه پیگیری برای تعیین تکلیف وضعیت دانش‌آموز گنابادی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

نامه پیگیری برای دانش‌آموز گنابادی به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، دانش‌آموز روشندل گنابادی که در انتخاب رشته کنکور سراسری، بدون ‌توجه به ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی را برگزیده بود به دلیل عدم کسب امتیاز پزشکی رد شد که در پی این اتفاق استاندار خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش این استان را مامور پیگیری برای این موضوع کرد.

قاسمعلی خدابنده افزود: مکاتبه لازم در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش انجام شده و با توجه به پیگیری موضوع از سوی استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، موضوع در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص باید در سطح وزارتخانه انجام شود، ادامه داد: برای حل این مسئله باید قانون اصلاح گردد و شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان تغییر یابد زیرا حل مشکل این دانش‌آموز و موافقت با پذیرش وی هم ممکن است موجب ایجاد انتظار در سایر دانش‌آموزان دارای شرایط مشابه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حل مشکل این دانش‌آموز به تنهایی موجب حل مشکل سایرین نمی‌شود.

وی افزود: در هر صورت هم اکنون منتظر بررسی و پاسخ وزارتخانه به نامه ارسالی هستیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز پیش از این در این خصوص  گفته بود: ضوابط و قوانین انتخاب رشته در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و این ضوابط در دفترچه شماره ۲ انتخاب رشته و ضمائم مربوط به آن اطلاع‌رسانی شده و متقاضیان باید بر این اساس انتخاب رشته نمایند.

علی نیری افزود: از جمله دانشگاههای خاص و دارای شرایط ویژه جذب و پذیرش دانشجو، دانشگاه فرهنگیان است که شیوه پذیرش دانشجو و شرایط عمومی و اختصاص آن در این دفترچه به اطلاع متقاضیان رسیده است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های مطرح شده در این دفترچه داشتن توانایی و مهارت گفتاری، قدرت بینایی و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم است بنابراین انتخاب رشته‌های این دانشگاه از سوی متقاضیان به معنای نوعی خوداظهاری و اعلام آگاهی از شرایط اعلام شده و پایبندی به آن است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: بر همین اساس متقاضیان پس از انتخاب رشته در صورت کسب امتیاز لازم برای طی مراحل تکمیلی که شامل بررسی و تایید پزشکی، گزینش و مصاحبه تخصصی است فراخوان می‌شوند و رد شدن در هر یک از این مراحل به معنای عدم امکان حضور در مرحله بعد و عدم پذیرش در دانشگاه است.

وی افزود: مرکز تخصصی بررسی‌های پزشکی نیز با توجه به دستورالعمل وزارتی اقدام به بررسی توانایی و سلامت متقاضیان می‌نماید و بر این اساس تاکنون از مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۳۳ نفر از جمله دانش‌آموز "نرگس خدادادی" به دلیل نابینایی و دلایل پزشکی رد صلاحیت شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.