تنها راه آرام کردن هواداران استقلال پس از ناکامی در رقابت‌های حذفی تنها یک نام بود، آن هم استراماچونی! احمد سعادتمند با روی آوردن به این نام یک شوی تبلیغاتی فریبنده برای هواداران استقلال راه انداخت تا بتواند برای خود مدتی زمان بخرد تا جانشین فرهاد مجیدی را انتخاب کند.

نوری ،قربانی بازی تبلیغاتی استراماچونی

قدس آنلاین: تنها راه آرام کردن هواداران استقلال پس از ناکامی در رقابت‌های حذفی تنها یک نام بود، آن هم استراماچونی! احمد سعادتمند با روی آوردن به این نام یک شوی تبلیغاتی فریبنده برای هواداران استقلال راه انداخت تا بتواند برای خود مدتی زمان بخرد تا جانشین فرهاد مجیدی را انتخاب کند.

البته نزدیکان آقای مدیرعامل به وی توصیه کردند از ورود به ماجرای پر حاشیه استراماچونی پرهیز کند، اما او در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به کارکنان باشگاه اصرار کرد بیانیه باشگاه استقلال مبنی بر مذاکره جدی با استراماچونی را منتشر کنند.

سعادتمند خوب می‌دانست برای انجام این کار مجوز مورد نیاز را ندارد؛ چون ماجرای استراماچونی به ویژه حواشی که سفر وی به جزیره کیش به دنبال داشت، ادامه حضور وی در ایران را غیر ممکن می‌کرد اما با این حال استراماچونی از سوی سعادتمند به عنوان یک گزینه جدی مطرح شد تا کاملاً فضای هواداری به سوی سعادتمند تغییر پیدا کند، هواداران ناراضی استقلال با شنیدن این خبر بیشتر به سمت ناتوانی فرهاد مجیدی رفتند تا او را مقصر اصلی قلمداد کنند در حالی که بازیگردان این سناریو شخص احمد سعادتمند بود.

*هشدار به سعادتمند

اما حالا پس از گذشت هفته‌ها حقایقی جدیدی از شب فینال جام حذفی منتشر شده که نشان می‌دهد حکایت از قرار دیگری بوده است، منابع خبری به خبرنگار قدس می‌گویند، پس از اینکه مسافران وارد هواپیما شدند، هوشنگ نصیرزاده که به عنوان یکی از مسافران پرواز مشهد – تهران بود،در حضور وزیر خطاب به سعادتمند می‌گوید آیا در جریان هستید که نمی‌توانید قانونا استراماچونی را به ایران بیاورید چون او قراردادش را با استقلال فسخ کرده و دیگر امکان حضور وی در ایران وجود ندارد، وزیر ورزش و جوانان که از جملات رد بدل شده میان نصیرزاده و سعادتمند متوجه می‌شود از سعادتمند می‌پرسد داستان چیست؟ که سعادتمند می‌گوید نکته خاصی نیست چند روز با این ماجرا تنش های پیرامون ناکامی در جام حذفی را کنترل خواهیم کرد و سرانجام سرمربی بعدی تیم را معرفی خواهم کرد.البته این کار نیاز به مجوز فدراسیون و وزارت ورزش دارد.

*موافقت وزیر با نوری

وزیر ورزش در جریان پرواز مشهد – تهران متوجه می‌شود آلکس نوری گزینه اصلی سعادتمند برای هدایت استقلال در فصل بیستم است به همین دلیل به وی می‌گوید اگر قبول کرده به ایران بیاید و شرایط کار در ایران را پذیرفته مشکلی وجود ندارد، مسئولان فدراسیون از جمله بهاروند، مهدی و برخی دیگر از مسئولان سازمان لیگ هم در هواپیما حضور داشتند و تأکید می‌کنند چون نوری شناسنامه ایرانی دارد منعی برای فعالیت در لیگ ایران را ندارد!

شاهدان عینی مدعی اند این تصمیم همان جا قطعی می‌شود و بنا می‌شود سعادتمند موضوع حضور نوری در تهران را مهیا کند تا قرارداد او به امضا برسد، مدیران وزارتخانه بر این باور بودند که سعادتمند پیگیر ماجراست اما اخبار مرتبط با حضور استراماچونی در تهران همچنان ادامه پیدا می‌کند. با این حال مسئولان وزارت ورزش در تماس با سعادتمند چگونگی شرایط حضور نوری در تهران را جویا می‌شوند که وی مدعی می‌شود وی به زودی راهی تهران می‌شود.

*سفر بیهوده به قطر

درست زمانی که قرار بود نوری به تهران بیاید، سعادتمند تصمیم می‌گیرد به قطر سفر کند. مدیران وزارت ورزش که منتظر ملاقات نوری با سعادتمند بودند بلافاصله پس از انتشار خبر حضور سعادتمند در قطر به واسطه همراهی تیم از وی علت این کار را پرس و جو می‌کنند که سعادتمند مدعی می‌شود با وجود حساسیت موجود بازی ها بهتر است من در کنار تیم باشم در این مدت هم نوری به دیدن اقوامش در شمال کشور خواهد رفت و پس از بازگشت به تهران با او ملاقات خواهیم کرد و قرارداد را امضا می‌کنیم.

مسئولان وزارت ورزش به خیال اینکه این اتفاق به همین ترتیب است منتظر ملاقات این دو می‌شوند تا اینکه یکی از نزدیکان آلکس نوری به نزدیکان وزارت ورزش خبر می‌دهد نزدیک به 10 روز است که از هیچ کسی با آلکس نوری تماس نگرفته است به همین دلیل وی تصمیم گرفته به سایر پیشنهادهایش پاسخ دهد.

*امتناع نوری

 با برملا شدن این ماجرا مدیران وزارت ورزش با سعادتمند تماس می‌گیرند تا متوجه شوند ماجرا از چه قرار است که سعادتمند می‌گوید به محض بازگشت از قطر این کار را انجام خواهد داد در حالی که حضور نوری در آستانه منتفی شدن بود، با این حال مذاکرات دوباره آغاز می‌شود ولی نوری حاضر نمی شود پس از این همه وقت کشی حضور در ایران و آغاز فعالیت در استقلال را با مدیریت سعادتمند بپذیرد.

*برگ آخر مدیرعامل

 با این وجود احمد سعادتمند که متوجه شده بود به واسطه مخالفت هواداران و ناکامی در عقد قرارداد با استراماچونی دیگر شانسی برای حضور در این باشگاه را ندارد برگ آخر خود را به بازی گرفت تا شاید با این تاکتیک هواداران را برای چندمین بار فریب بازی تبلیغاتی خود دهد، اما از آنجا که نوری به وزارت ورزش و نزدیکانش در ایران اعلام کرده بود دیگر حاضر به قبول این مسئولیت نیست هیئت مدیره تصمیم به برکناری احمد سعادتمند گرفتند تا به این شکل استقلال از این بن بست مدیریتی خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.