مسؤول قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم گفت: دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان با دهان روزه صبح زود می‌آمدند و تا انتهای شب در قرارگاه مشغول کار بودند و این‌ها همه نشان از دغدغه‌مندی و اشتیاق به‌ویژه لبیک به فرمایش رهبری در رابطه با رزمایش مواسات بود.

اشتیاق به انجام توصیه‌های رهبری سربازان حاج قاسم را پای کار آورد

به گزارش قدس آنلاین، زمانی که شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه‌ منجر به ناامیدی برخی از مردم شده بود، اجرای رزمایش مواسات و حمایت از خانواده‌های که بعد از بحران کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده بودند، همدلی و امید وصف نشدنی را بین آحاد مردم ایجاد کرد.

مسؤول جهادی سربازان حاج قاسم فردی که بود به سراغش رفتیم تا از جزئیات کامل این گروه جهادی مطلع شویم.

محسن صادقی اظهار کرد: تقریباً بعد از صحبت مقام معظم رهبری در جریان رزمایش مواسات، قرارگاه با یک گروه جهادی دانش‌آموزی تأسیس شد.

وی افزود: ابتدا هیأت دانش‌آموزی به‌نام «سابقون» داشتیم که در ذیل آموزش‌وپرورش ناحیه یک مشهد بود و با حمایت‌های مسؤول این ناحیه توانستیم یکی از مدارس را به عنوان مکان قرارگاه حاج قاسم انتخاب کنیم و اولین فعالیت‌مان در این مکان تولید ماسک بود.

توزیع ۷۰۰۰ بسته کمک معیشتی

مسؤول قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم با اشاره به اینکه با حمایت‌های آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد توانستیم آمار و اطلاعاتی را جهت کمک‌های معیشتی به خانواده‌ها و نیازمندان مدارس جمع‌آوری کنیم، بیان کرد: بعد از جذب کمک‌های مالی در قدم اول هزار بسته کمک معیشتی بین افراد نیازمند توزیع کردیم که این رقم در دوره‌های بعد به ۶ تا ۷ هزار بسته کمک معیشتی رسید.

صادقی با بیان اینکه هدف ‌ما تنها توزیع بسته‌های کمک معیشتی نبود، تصریح کرد: دغدغه‌ای که در آن زمان داشتیم این بود که خانواده‌ها در کنار نیاز مالی، حتماً نیازهای دیگری هم دارند، خوشبختانه توانستیم اردوهای دانش‌آموزی را هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان و دانش آموزان برگزار کنیم.

۱۵۰۰ خانواده را از نزدیک رصد کردیم

وی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونان مدارس تحت عنوان رصد تحصیلی با گروه‌های سه نفره متشکل از یک نماینده از مدرسه و یک طلبه و یک نیروی جهادی وارد خانه‌ها می‌شدیم و با افراد به گفت‌وگو می‌پرداختیم و بعد از بررسی مشکلات به این عزیزان کمک‌های مختلف می‌کردیم، حدوداً هزار و۵۰۰ خانواده را از نزدیک رصد کردیم.

مسؤول قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم متذکر شد: بعضی از خانواده‌ها نیاز به مشاوره‌های حقوقی و بعضاً مشکلات اخلاقی داشتند که با استفاده از ظرفیت طلبه‌ها و مشاورانمان در این حوزه‌ها تلاش کردیم تا چالش‌های فرهنگی خانواده‌ها را نیز تأمین کنیم.

صادقی اضافه کرد: یک بسته معیشتی نهایتاً ۲۰ روز می‌تواند تغذیه شود اما عمده خانواده‌ها از مشکلات شدیدتری رنج می‌بردند که از نیازمندی‌های غذایی مهم‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث حوزه سلامت هم آموزش‌های مختلفی را به مردم ارائه دادیم، گفت: تیم‌هایی با عنوان «سفیران سلامت» وارد منازل می‌شدند و علاوه بر ضدعفونی کردن خانه‌ها بسته‌های بهداشتی نیز توزیع می‌کردند.

مسؤول قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم یادآور شد: یکی‌دیگر از کارهایی که قرارگاه به کمک دانش‌آموزان انجام می‌داد رصد بیماران یا افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند بود و دانش‌آموزان خرید روزانه افراد را انجام می‌دادند.

حضور پرشور ۲۰۰ دانش‌آموز در قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم

صادقی با بیان اینکه حدوداً ۲۰۰ دانش‌آموز در قرارگاه مشغول فعالیت بودند، عنوان کرد: اما کسانی که به خانه‌ها می‌رفتند متشکل از نیروهای آموزش و پرورش، طلاب مدرسه حضرت مهدی(عج) که حجت الاسلام نظافت پای کار آورده و نیروهای بسیجی فارق التحصیل خودمان که ازدواج کرده بودند و شأنیت این را داشتند که وارد خانه‌های مردم عزیز بشوند بود.

وی در خصوص حال و هوای دانش‌آموزان حاضر در قرارگاه اظهار کرد: بچه‌های مذهبی و انقلابی که روحیه شهدایی داشتند، امسال به دلیل لغو اردوهای جهادی و راهیان نوز در یک خلأیی قرار گرفتند، از ابتدا دغدغه داشتیم که شرایطی در قرارگاه چه از نظر محیطی چه از نظر معرفتی ایجاد کنیم که بچه‌ها یک جایگزینی برای خودشان ایجاد کنند برای خودمان خیلی عجیب بود که دانش‌آموزان حتی در ماه مبارک رمضان با دهان روزه صبح زود می‌آمدند و تا انتهای شب در قرارگاه مشغول کار بودند و این‌ها همه نشان از دغدغه‌مندی و اشتیاق به‌ویژه لبیک به فرمایش رهبری در رابطه با رزمایش مواسات بود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.