مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: باغداران خوشاب در استان خراسان رضوی امسال هشت هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۴۰ درصد آن صادر شده است.

۴۰ درصد پسته تولیدی خوشاب در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رودسرابی افزود: سه هزار و ۵۰۰ تُن محصول تولیدی پسته خوشاب به کشورهای مختلف صادر شد که ارزش آن حدود ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وی اضافه کرد: ۲ واحد صادرکننده اروپایی و آسیایی به طور مستقیم محصول پسته را در شهرستان خوشاب خریداری و از طریق مبادی گمرک صادر کردند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پسته مرغوب خوشاب به کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس، بلغارستان و مجارستان و کشورهای آسیایی چین، اندونزی، سنگاپور و تایوان صادر شده است.

رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطبهای تولید این محصول در خراسان رضوی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ واحد فرآوری پسته در شهرستان خوشاب ادامه داد: این شهرستان در حوزه کشاورزی به ویژه تولید پسته از ظرفیت اشتغال‌زایی بسیاری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.