مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس گفت: به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های کرونایی نتوانستیم میزبان برنامه‌های حضوری برای بزرگداشت شهید مدرس باشیم لذا برنامه‌های مجازی جایگزین شد.

برنامه‌های بزرگداشت شهید مدرس به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد یعقوبی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های کرونایی نتوانستیم میزبان مسئولین کشوری و استانی و همچنین شهروندان در هشتاد و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس باشیم، افزود: با توجه به محدودیت های کرونایی محور برنامه های امسال بر فضای مجازی گذاشته شد.

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس،  تهیه فلش کارت با تصویر و سخنی از شهید مدرس جهت شبکه های مجازی مختلف، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان به صورت استانی و کشوری و انجام مکاتبات لازم جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان و شرکت در مسابقات به صورت مجازی را از جمله برنامه های امسال این مجتمع نام برد.

وی ادامه داد: تهیه بسته فرهنگی شامل کتاب های منتشر شده و گزارش تصویری اقدامات آستان قدس رضوی و ارسال برای آشنایی نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با شخصیت و افکار شهید آیت الله مدرس و همچنین خدمات آستان­ قدس ­رضوی در زیارتگاه ایشان از دیگر اقدامات بوده است.

یعقوبی همچنین از قرائت دعای روح بخش کمیل به صورت مجازی، محفل انس با قرآن کریم به صورت مجازی، شب شعر با حضور شعرای مطرح شهرستان به صورت مجازی در این هفته خبر داد و اظهار کرد: ادای احترام اعضای شورای اداری شهرستان به شهید مدرس و نثار گل به مرقد مطهر این عالم برجسته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ۱۰ آذر و پخش مستقیم دعای ندبه از شبکه اول سیما بدون حضور مردم در ۱۴ آذرماه از دیگر برنامه های هشتاد و سومین سالگرد شهادت آیت الله مدرس است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۷ آرامگاه شهید مدرس مکانی شامل بقعه مرکزی و ۹ رواق به مساحت حدود ۱۲۵۰ متر مربع زیر بنا به دست مبارک مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران بودند، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تحویل ‌اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر شد،  افزود: در حال حاضر، آرامگاهی زیبا با دو صحن شمالی و جنوبی، جمعاً به مساحت هفت هزار متر مربّع، بر مزار شهید مدرّس ایجاد شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس ادامه داد: همچنین در حال حاضر کتابخانه‌ای به ظرفیّت بیش از ۲۸ هزار جلد کتاب مجهّز به تالارهای مطالعاتی مجزّا و موزه‌ اختصاصی شهید مدرّس، حاوی اسناد و مدارکی از زندگی و مبارزات این مرد بزرگ در این مجموعه فعال است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.