«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه روز جمعه با انتقاد از همتای فرانسیوی خود گفت: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود.

اردوغان: امیدوارم فرانسه از شر مکرون خلاص شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان گفت: فرانسه با ریاست جمهوری مکرون در مرحله بسیاری خطرناکی قرار دارد و امیدارم که این کشور از بلایی که او بر سرش آورده در اسرع وقت خلاص شود.

وی همچنین از از تصمیم پارلمان فرانسه در خصوص درخواست از دولت برای به رسمیت شناختن استقلال منطقه قره باغ انتقاد کرد و گفت که این اقدام با مسؤولیت های فرانسه به عنوان یکی از کشورهای شرکت کننده در گروه مینسک تناقض دارد.

رییس جمهوری  ترکیه افزود: پارلمان فرانسه با اعلام این طرح، اعتبار خود را به عنوان یک میانجی بی‌طرف از دست داد و این اقدام آنها بار دیگر توصیه الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان به فرانسوی‌ها را به ذهن تداعی می کند که گفته بود: اگر ارمنی‌ها را این قدر دوست دارید، شهر مارسی را به آن بدهید.

اردوغان در ادامه گفت: این پیشنهاد را تأیید می‌کنم. قره باغ جزو لاینفک آذربایجان است. آمریکا و روسیه اشغال آن را به رسمیت شناختند و پیش‌تر فرانسه نیز آن را به رسمیت شناخت؛ اما امروز راه متفاوتی را در پیش گرفته است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیش تر در بیانیه ای در اعتراض به  قطعنامه  مجلس سنای فرانسه  درباره قره باغ ، آن را  غیر عادلانه و اقدامی تحریک آمیز عنوان کرد.

  مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز با صدور بیانیه ای قطعنامه سنای فرانسه را محکوم کرد و از دولت خواست تا در قبال سازمان امنیت و همکاری اروپا مساله پایان دادن به میانجیگری فرانسه در گروه مینسک این سازمان ویژه حل مناقشه قره باغ را مطرح و  مناسبات خود با پاریس را تجدید نظر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.