وزیر خارجه دولت سعودی با بیان اتهامات تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، از «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا خواست تا مقابل ایران بایستد.

وزیر خارجه سعودی: از بایدن می‌خواهیم جلوی ایران را بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی در سخنانی مدعی شد که ریاض تلاش بسیاری برای بهبود شرایط یمن انجام داده و «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی و منتخب آمریکا به زودی به این تلاش‌ها پی خواهد برد.

به نوشته العربیه، بن فرحان، جنبش انصارالله و دولت صنعاء را به عدم پذیرش حل و فصل سیاسی جنگ در یمن متهم کرد و مدعی شد که ریاض همواره به دنبال راه‌حل سیاسی بوده است.

وزیر خارجه رژیم سعودی، در بخش عمده سخنان خود، به ایران پرداخت و با بیان اتهامات همیشگی و تکراری، از «جو بایدن» خواست تا مقابل ایران بایستد و مدعی شد که تهران در راستای حمایت از تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه عمل می‌کند.

او گفت: «امیدواریم دولت بایدن جلوی اقدامات و رفتار ایران بایستد.»

بن فرحان، در ادامه با بیان اینکه ریاض با هر دولتی در آمریکا در راستای امنیت منطقه همکاری می‌کند، گفت که دولت سعودی حامی هرگونه گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا است و سپس ادعا کرد: «این ایران بود که باب گفت‌وگو با آمریکا را بست.»

او سپس با اشاره غیر مستقیم به ترور شهید «محسن فخری زاد» مدعی شد که دولت سعودی از هیچ عملیات تروری حمایت نمی‌کند اما ایران به حمایت مالی و لجستیکی از «گروههای تروریستی» در منطقه به ویژه عراق و در اروپا دست می‌زند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.