پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران حرم مطهر رضوی یکی از اهداف تعیین شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود که مهم‌ترین آن پرداختن به زندگی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است.

انتشار آثار رضوی متناسب با نیاز فکری زائران

به گزارش قدس آنلاین، گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به تأمین نیازهای فکری و فرهنگی زائران علی بن موسی الرضا(ع) اهتمام ویژه‌ای داشته و اشاعه سنت و سیره امام علی بن موسی الرضا(ع) را در دستور کار خود قرار داده است.
این مهم تاکنون توسط پژوهشگران گروه فرهنگ و سیره رضوی محقق شده و در همین راستا ۲۵۰ اثر با موضوع رضوی به زیور چاپ آراسته شده است. این آثار در موضوعاتی همچون، زندگانی، معارف، حرم و آستان قدس رضوی و زیارت، برای مخاطبان به ۱۱ زبان‌ مختلف از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، آذری، اردو و... ترجمه و عرضه شده است.
مرتضی انفرادی مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یکی از اهداف مهم تعیین شده برای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، را پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران بارگاه منور رضوی می داند و ابراز می‌کند: توجه به این مقوله چندین حوزه را در بر می‌گیرد؛ نخستین و مهمترین آن زندگانی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است و مسئله بعدی معرفت آن حضرت و زیارت است که به شدت مورد هجمه دشمنان واقع شده است.
انفرادی می‌افزاید: علاوه بر آثاری به زبان فارسی کتاب‌هایی نیز به زبان‌های مختلف با محوریت سیره رضوی به چاپ رسیده شده از جمله «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان»، «حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امام رافت و معرفت»، «نشانه‌های برجسته مشهد مقدس» و «واژه‌نامه و حرم مطهر امام رضا(ع)» و ... که به زبان انگلیسی منتشر شده است.
وی همچنین تصریح می‌کند: «آداب زیارت الامام(ع)»، «الامام رضا(ع) بین نصوص‌الرساله و سلطه‌الرای و القبیله»، «الامام المهدی(عج) فی احادیث الامام رضا(ع)»، «الامام الرضا(ع) عند اهل السنه»، «الامام علی بن موسی الرضا(ع) امام الرافه و المعرفه»، «الصحیح فی فضل الزیاره الرضویه» و «تحیه یا ضامن الغزاله» و... نیز به زبان عربی نوشته شده است.
به گفته این پژوهشگر تاکنون ۴۰ اثر در حوزه فرهنگ و سیره رضوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی حائز رتبه برتر شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.