عباسعلی کدخدایی گفت:  هنوز نمی‌توانیم نسبت به بودجه سال آینده موضعگیری داشته باشیم، زیرا همه چیز در حال  تغییر است. البته بررسی بودجه اخیراً در مجلس شتاب زیادی گرفته است و رئیس مجلس نیز نامه‌ای را پیرامون اصلاحات ساختاری بودجه به رئیس جمهور نوشته‌اند. ما نگرانی‌هایی را درباره بودجه داریم و هر سال هم این نگرانی‌ها را هم اعلام کرده‌ایم. ما نواقص را در سال‌های گذشته نیز تذکر دادیم، اما امسال هم خواهش ما این است که  این مسائل با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرد.

نگرانی‌هایی را درباره بودجه داریم/ عمده ایرادات طرح مالیات بر خانه‌های خالی، مربوط به حقوق مردم بود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران، به تشریح آخرین اقدامات شورای نگهبان پرداخت و پاسخگوی سوالات رسانه ها بود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر اینکه اجرای مصوبات اخیر مجلس همانند مصوبه مالیات بر عائدی سرمایه و مصوبه مالیات بر خانه خالی که این روزها اظهارنظرهای فراوانی درباره آن مطرح است، بدین ترتیب آیا اجرای این مصوبات با احکام شرع مقدس تناضی دارد یا نه و حدود اختیارات مجلس برای تعیین تکلیف درباره حقوق مالکیت افراد چیست، اظهار داشت: در بحث مالیات بر عائدی سرمایه، از آنجایی که هنوز مصوبه ای در این باره برای ما به دستمان نرسیده است، نمیتوانیم اظهار نظری داشته باشیم. تاز مانی که مصوبه برای ما ارسال نشود، نمیدانیم چه وضعیتی خواهد داشت. اما ملاک هایی در مصوبه مربوط به مالیات بر خانه های خالی داشتیم، بنابراین قطعا اگر جایی اقدامی یا حکمی درباره اموال مردم صورت بگیرد آنرا بررسی و رصد میکنیم. طرح مالیات بر خانه های خالی، البته ایرادتی داشت و عمدتا ایرادات مربوط به حقوق مردم بود. خوشبختانه مجلس این ایرادات را مرتفع کرد و نهایتا عدم مغایرت این طرح با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

عباسعلی کدخدایی همچنین در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ما پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نظر شورای نگهبان درباره اصلاحات ساختاری و اساسی در بودجه توسط مجلس، گفت:  هنوز نمیتوانیم نسبت به بودجه سال آینده موضعگیری داشته باشیم، زیرا همه چیز در حال  تغییر است. البته بررسی بودجه اخیراً در مجلس شتاب زیادی گرفته است و رئیس مجلس نیز نامه ای را پیرامون اصلاحات ساختاری بودجه به رئیس جمهور نوشته اند. ما نگرانی هایی را درباره بودجه داریم و هر سال هم این نگرانی ها را هم اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: بودجه باید کارآمد، واقعی و منطبق بر نیازها و قوانین کشور باشد و همه بخش ها را دربر بگیرد، درحالیکه متاسفانه نواقصی در این زمینه ها وجود دارد. اینها نواقصی است که ما در سالهای گذشته نیز آنرا یادآوری کردیم و تذکر دادیم.  امسال هم خواهش ما این است که  این مسائل با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.