رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری و فرسوده در مشهد تهدیدی برای این کلانشهر است و با یک زلزله با ریشتر کم و در حد چهار ریشتر، فاجعه‌ای در این شهر به بار می‌آید.

زلزله‌ای ضعیف در بافت فرسوده مشهد می‌تواند فاجعه ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا حیدری امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بافتهای فرسوده و ناکارآمد که مقاوم نیستند مهمترین تهدید زلزله به شمار می روند.
وی اضافه کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده، برنامه‌ای است که مدیریت شهری به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید و برای پیشرفت این برنامه تخصیص اعتبار از سوی مجلس و دولت نیز نیاز است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود، برای بازسازی این بافت‌ها نیازمند ورود دولت و بانک‌ها هستیم و تسهیلات با نرخ ارزان باید در نظر گرفته شود.
حیدری افزود: طبق برنامه چهارم توسعه، موضوع بافت‌های فرسوده باید در بازه زمانی ۱۰ ساله پایان یابد اما هنوز در اول راه هستیم.
وی ادامه داد: مدیریت شهری مشهد نیز در این دوره تلاش زیادی برای بازسازی و مقاوم‌سازی بافتهای فرسوده با رویکرد مشارکت ساکنان بافت پیگیری کرده و ۳۰ دفتر تسهیلگری نیز در مناطق هدف فعال شده‌ است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد به ۷۰ پایگاه یا سوله بحران نیاز دارد اما در حال حاضر فقط ۱۵ سوله در مشهد وجود دارد که تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۳ سوله می‌رسد.
حیدری افزود: موضوع کاهش موالید، کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق نیز از موضوعات مهمی است که باید در سیاست‌گذاری‌ها توجه ویژه به آن شود.
وی ادامه داد: کاهش تولدها دارای روندی شتابان است و در حالی که جمعیت دنیا پنج سال پیر شده، جمعیت در ایران ۱۰ سال پیر شده ‌است که البته متغیرهای اقتصادی و اجتماعی نقش قابل تاملی در وقوع این رویداد دارد و باید به صورت ریشه‌ای بررسی شود.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به سال نو میلادی و ولادت حضرت عیسی مسیح، افزود: صلح و دوستی رویکرد این پیامبر بزرگ بود و این رویکرد باید مدنظر دولتهای مسیحی نیز باشد اما متاسفانه در واقعیت شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و حتی کودکان با بیماریهای خاص هستیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.