مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای زمستانی این استان در ماههای دی و اسفند امسال به میزان طبیعی و در بهمن ماه کمتر از میزان طبیعی پیش بینی شده است.

بارشهای زمستانی خراسان رضوی به میزان طبیعی یا کمتر از آن خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن عراقی‌زاده افزود: میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی پاییز امسال ۳۵ میلیمتر گزارش شده است که این میزان چهار میلیمتر کمتر از سال گذشته و ۲ میلیمتر کمتر از دوره آماری بوده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان مشهد نیز  طی فصل پاییز ۳۸ میلیمتر نزولات آسمانی باریده است که  ۹ میلیمتر بیشتر از سال گذشته و پنج میلیمتر کمتر نسبت به دوره آماری بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارش فصل پاییز در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی کمتر از سال گذشته بوده است اما در مقایسه با دوره آماری بیشتر شهرستانها بارش بیشتری را گزارش کرده‌اند.

عراقی‌زاده افزود: امسال بیشترین افزایش بارش پاییز نسبت به سال گذشته ۴۶ میلیمتر و در دوره آماری ۳۳ میلیمتر بوده که در ایستگاه ریوش به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش بارندگی در شهرستانهای خراسان رضوی نسبت به پاییز سال گذشته در شهرستان نیشابور با ۴۰ میلیمتر کاهش ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین کاهش بارش رخ داده طی این مدت نسبت به دوره آماری از ایستگاه کلات با ۳۴ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.