مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پایش های انجام شده در حوزه مصرف بهینه گاز طبیعی موجب صدور ۲۶۴ مورد اخطار کتبی برای ادارات پرمصرف استان شده که با توجه به عدم توجه به اخطارهای صادره جریان گاز ۱۲ اداره دولتی در مشهد قطع شده است.

گاز ۱۲ اداره دولتی پرمصرف در مشهد قطع شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این مطلب اظهار کرد: تاکنون ۳۸۱۰ مورد پایش و اندازه گیری مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و موسسات دولتی استان انجام شده که نتیجه آن صدور ۲۶۴ اخطار کتبی و ۱۲ مورد قطع گاز ادارات پرمصرف بوده است.
وی افزود: ادارات پرمصرف در مرحله اول پایش اخطار کتبی دریافت نموده و در صورت عدم رعایت صرفه جویی یا عدم رعایت دمای رفاه جریان گاز طبیعی آنان قطع خواهد شد.
افتخاری تصریح کرد: موضوع صرفه جویی مصرف بهینه گاز طبیعی طی بخشنامه ای توسط معان اول رئیس جمهور به تمام ادارات دولتی و عمومی  ابلاغ شده و انتظار داریم تا مدیران و بویژه مسئولان انرژی ساختمان های دولتی نسبت به کنترل و پایش دقیق و روزانه دمای فضای اداری متبوع خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد: دمای رفاه ساختمان های دولتی باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده می باشد. مهم تر از آن اینکه تجهیزات و سیستم های گرمایشی ادارات و موسسات دولتی  باید یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری روشن شده و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش شود.
افتخاری یادآور شد: علاوه بر ابلاغ بخشنامه گفته شده، در هفته گذشته نیز اطلاع رسانی لازم از طریق دبیرخانه شورای اداری استان به تمام مدیران و اعضا شورای اداری مبنی بر لزوم رعایت موارد فوق الذکر صوررت پذیرفته و تصریح شده بود که در صورت عدم رعایت موضوع جریان گاز آنها قطع خواهد شد.
وی تصریح کرد: در روزهای آینده و به‌ویژه تعطیلات پایان هفته طرح بازدید و کنترل رعایت بخشنامه ابلاغی با جدیت و در تمامی شهرهای استان انجام و در صورت مشاهده عدم توجه به موضوع صرفه جویی یا رعایت دمای رفاه، به ویژه در صورت روشن بودن سامانه گرمایشی ادارات در روزهای تعطیل جریان گاز ادارات ذیربط قطع و نتیجه به استانداری نیز گزارش خواهد شد.
وی اظهار کرد: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن ۱۸۹۴ آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در زمینه راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی و دیگر موضوعات مرتبط  این حوزه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.