گالری های تهران با افتتاح ۱۳ نمایشگاه میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

از «ریشه‌های آسمان تا «گلگون خاک»/ برپایی نمایشگاه هشتمین مزایده آنلاین آرتیبیشن

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، عصر روز گذشته گالری های تهران میزبان نمایشگاه های جدیدی شدند که هنرمندان آثار خود را در شاخه های مختلفی همچون عکس، هنرهای حجمی، نقاشی و ... در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

گالری این جا: نمایشگاه آثار ژاله اکبری با عنوان «میان» ۵ تا ۱۹ دی در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست. احسان ناصرترابی در بیانیه این نمایشگاه آورده است، «تنهاییِ سنگ چیست؟ تنهاییِ در قرنطینه چقدر شبیه تنهایی­ های قبلی­ست؟ تنهاییِ حوض یا یک فواره چیست؟ تنهاییِ سنگ چه فرقی با تنهاییِ حوض سنگی دارد؟ تنهاییِ دست­ساخته­ های بشری فقدان آدمیزاد است؟ اگر کسی نباشد که فواره­ی زیبای ریزنده بر مرمر حوض را ببیند آن فواره تنهاست؟ تنهاییِ در اثر هنری اگر از جنس بازنمایی باشد تنهاییِ خود اثر هنری چیست؟ فقدان تماشاگر؟ اگر چیزی دیده نشود به محاق می­رود؟ غیابِ بینایی؟»

 گالری اُ: نمایشگاه نقاشی «لا» با آثاری از آلیشیا مرصعی و نمایشگاه گروهی «طبیعت بی‌جان» با آثاری از پرویز ابیضی، حمیدرضا نوروزی، لیلا حق‌شناس، محمدحسین خاتمی‌فر و حسین محمدی ۵ تا ۲۲ دی در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی علی اسماعیل‌لو با عنوان «لاشه‌ای بی‌هویت در این حوالی» ۵ تا ۱۷ دی در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

گالری اعتماد: نمایشگاه آثار آرمان استپانیان با عنوان «ریشه‌های آسمان» به نشانی خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در تعدادی از آثار استپانیان لحظاتی از تاریخ به زمان حال احضار و الصاق می شوند. او نه در پی بازخوانی متعارف گذشته که به دنبال تفسیری دگرگونه از روزگار سپری شده است. در نزد او همه سوژه ها واجد ارزش هستند. استپانیان جهان را به درنگ کردن و تماشای همه چیزهایی فرا می خواند که در همهمه جهانی شدن به فراموشی سپرده شده اند. او راوی انسان های عادی است و همواره به ما یادآور می شود. بیایید آدم های عادی و اشیاء ناچیز را در طول تاریخ ستایش کنیم.

همچنین نمایشگاه دیگری در این گالری برپاست. نمایشگاه آثار ندا ظرف‌ساز با عنوان «گره‌های موازی» ۵ تا ۱۶ دی در گالری اعتماد میزبان علاقمندان است. پژمان نظرزاده آبکنار در بیانیه این نمایشگاه آورده است؛ «برای ادای احترام به زمین گلوتای را برجای گذاشتم و من، یک آرزوگر، به آرامی و در خلوت، در آرزوی یک رویا با آن حرف زدم. درختی که در نزدیکی چشمه ایستاده بود پاسخ داد: «آری»

گالری دستان+۲: نمایشگاه آثار سام سمیعی با عنوان «گلگون خاک» ۵ تا ۲۶ دی در گالری دستان+۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه هشتمین مزایده آنلاین آرتیبیشن ۵ تا ۱۳ دی در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست. مزایده به صورت آنلاین در کانال تلگرام جمعه ۱۲ دی از ساعت ۱۶ شروع می شود  و تا شنبه ۱۳ دی ساعت ۲۰ ادامه دارد.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه آثار روشنک صدر، مینا نادری و کامبیز صفاری با عنوان «زوال، دیالکتیک استمرار» ۵ تا ۱۴ دی در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

کیوان خلیل نژاد در بیانیه این نمایشگاه آورده است؛ «مهم است. پس به منظورِ زوالِ شک، سه بار تکرار می‌کنیم «هر نفسی طعم مرگ را می‌چشد» انسان از آغاز به گشتن ِ از خویش مشغول خواهد شد. در جهان بازنمایی‌ها و انعکاس‌ها فرسوده می‌شود تا مرگ را از خاطر تهی سازد. مرگ اما ِ تا انتهای برکه بر آب خفته است. نوری بر صحنه‌ی نمایش سو خواهد گرفت؛ آفتاب زوال‌آفرین به نقطه‌ی آغازین رسیده‌است».

گالری شنگرف: نمایشگاه گروهی «تبعیض» با نمایشگاه‌گردانی شایان شعبان ۱۴ تا ۲۵ شهریور در گالری شنگرف به نشانی خیابان شریعتی، خیابان جلفا بعد از فرهنگسرای ارسباران، کوچه ستاری پلاک ۲، واحد ۲ برگزار می‌شود.

نگارخانه گل های داودی: نمایشگاه گروهی «بوی باران» از ۵ دی ماه تا ۱۰ دی ماه در این گالری به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک  ۲۶۳برپاست.

گالری باوان: نمایشگاه گروهی «گلیچ: زبان پیکسل» با گردآوری محمدعلی فاموری و صادق مجلسی‌پور ۵ دی تا ۱۱ اسفند در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

گالری اِو: نمایشگاه گروهی «بدون مرکز شماره پنج. گیلان» ۵ تا ۲۶ دی در گالری اِو به نشانی بلوار افریقا، پایین‌تر از پل همت، نبش کوچه پالیزوانی (هفتم گاندی) برپاست.

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی «سیاه قلم‌های هایپررئال» ۵ تا ۱۰ دی در نگارخانه انتظامی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.