رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روند پیشرفت بیماری کرونا در سبزوار در آذرماه نسبت به آبان‌ماه با شیب تندی کاهشی شد به طوری که تعداد بستری‌ها تا ۵۵ درصد کاهش یافت اما در روزهای اخیر و از دوم دی تا کنون میزان بستری‌ها با شیب کندی رو به افزایش است که این روند صعودی می‌تواند زنگ خطری برای منطقه باشد.

کرونا در سبزوار با شیب کندی رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مسلم  عنوان کرد: اعمال محدودیت‌های هوشمند و به خصوص محدودیت‌های تردد درون‌ شهری و ترددهای برون‌ شهری همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم و اصناف باعث شد که روند بیماری کرونا در سبزوار در آذرماه نسبت به آبان‌ماه با شیب تندی کاهشی شود به طوری که این روند کاهشی از شیب کاهشی کل کشور هم بیشتر بود.

مسلم اظهار کرد: از ۲۴ آذر ماه شیب کاهشی کند شد و از دوم دی‌ماه تا امروز، تعداد پذیرش بیماران نسبت به موارد ترخیصی با شیب کندی در حال افزایش است که این می‌تواند  زنگ خطری برای منطقه باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان ۵۰ نفر است، خاطرنشان کرد: مواجهه با پیک چهارم کرونا در روزهای آینده دور از انتظار نیست اما امیدواریم هیچ وقت روزهای سیاه و سخت آبان‌ماه را تجربه نکنیم.

مسلم یادآور شد: سبزوار هم همچون سایر مناطق کشور آبان ماه شرایط بسیار سختی داشت، به طوری که ظرفیت بیمارستان‌ واسعی که بیمارستان معین کرونایی بود تکمیل شد و شرایط به حدی بحرانی بود که به دنبال تخلیه بیمارستان امداد بودیم تا آن را هم به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: ۲۴ آبان‌ماه اوج بیماری در سبزوار بود و تعداد بستری‌های کرونایی ۲۵۰ نفر بود اما در آذرماه با اعمال محدودیت‌های شدید و همکاری مردم و اصناف، تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته حدود ۵۰ درصد، تعداد بیماران بستری ۵۵ درصد و میزان مرگ و میر ۶۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای آینده مراسم دهه فاطمیه و مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی را در پیش داریم، ستاد ملی کرونا نگرانی‌هایی در رابطه با تجمعات دارد که در این زمینه در ستاد ملی کرونا تصمیماتی گرفته شده و دستورات لازم در این رابطه به فرمانداری شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد تا با همکاری مردم و نهادهای فرهنگی و مذهبی بتوانیم این دو موضوع را هم بدون دغدغه خاصی پشت سر بگذاریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مردم و اصناف خواست همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ستاد مبارزه با کرونا همکاری لازم را داشته باشند تا هیچ وقت به شرایط بحرانی و سخت مشابه آن چه در آبان‌ماه اتفاق افتاد، برنگردیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان سبزوار به لحاظ بیماری کرونا نارنجی است و شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل جوین، جغتای، ششتمد، داورزن و خوشاب در وضعیت زرد کرونایی هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.