در پی رحلت عالم مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پیامی فقدان این عالم ربانی را تسلیت گفت.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر رحلت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در پی رحلت عالم مجاهد حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پیامی فقدان این عالم ربانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت فقیه،فیلسوف و حکیم مجاهد، شاگرد مخلص علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و امام خمینی رضوان الله علیهم و یار دیرین انقلاب و نظام اسلامی و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رحمه الله علیه که در سالهای عمر خویش منشأ برکات و در طول چندین دهه مجاهدت علمی منشأ خدمات فراوان شدند را به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنیم.

ایشان در سلوک عملی خود همواره بر صراط مستقیم تبعیت از ولایت فقیه بودند و در طوفانهای سهمگین و فتنه های بنیان کن به دفاع از حریم ولایت برخاستند و در سلوک علمی و اخلاقی نیز پیوسته به حفظ حریم ولایت توصیه می کردند. در دوره ای که دشمنان با شبهه افکنی در صدد تضعیف نظام اسلامی بودند، حضرت آیت الله مصباح دستگیر جوانان امت شد و به رفع شبهات و انحرافات فکری همت گماشت. این مدافع ولایت، مجاهدت در عرصه سیاسی را بر عافیت طلبی ترجیح می داد و در این راه از سرزنش سرزنش کنندگان نمی هراسید.

این عالم ربانی که به تعبیر رهبر انقلاب «از برکات خدا بر ملت ما و جوان های ما» بود، سالهای متمادی در موسسه امام خمینی(ره) به ترویج علوم دینی پرداخت و به حق یکی از ارکان حوزه های علمیه بود. مرحوم آیت الله مصباح در جبهه مبارزه و کفر و نفاق نیز همواره در میانه میدان بود و سلوک علمی و عرفانی و اخلاقی خود را در راه خدمت به نظام اسلامی به کار می بست.

از درگاه خداوند برای این عالم مجاهد که جامع «علم»، «بصیرت» و «صفا» بود، علو درجات و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.