گالری های تهران این روزها میزبان نمایشگاه های مختلف و متنوعی است که در ادامه جزئیات بیشتری درباره آنها را می خوانید.

از «سمفونی استیصال» و «نقاشی ممنوع» تا رونمایی از جدیدترین آثار روح‌الامین/ ۱۲ افتتاحیه و فرصت گالری‌گردی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، روز گذشته گالری های تهران با افتتاح ۱۲ نمایشگاه در حوزه های مختلفی همچون عکس، نقاشی، چاپ، کلاژ، خوشنویسی و ... میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی شدند.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان «آل علی (ع)» تا ۲۶ دی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

گالری هما: نمایشگاه آثار عذرا عقیقی بخشایشی با عنوان «خلاصه» ۱۳ تا ۲۳ دی در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه آثار عباس اکبری با عنوان «نقاشی ممنوع» تا ۲۲ دی در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.

پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار رئوف دشتی با عنوان «عدم تشخیص موقعیت» تا ۲۹ دی در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

دشتی در بیانیه این نمایشگاه آورده است، «مجموعه‌ی "عدم تشخیص موقعیت" تفسیری از زندگی فردی و اجتماعی من در تهران امروز است.  شهری که خیابان‌ها و کوچه‌هایش هر بار موقعیت متفاوتی را به من تحمیل کرده است. خانه‌ی من نیز شب‌ها و روزها مدام در حال تغییر شکل است، تغییری که من از بیرون خانه با خود می آورم. عدم پایداری و تغییر مدام فضاها، هویت خانه‌ام را هر بار نسبت به تجربه‌ی زندگیِ روزانه تغییر می‌دهد. یک چهاردیواری که تلفیقی از قلمروهای زیستی مختلف است. تمامی آثار این مجموعه در خانه من عکاسی شده است. در ۳۵ قاب این مجموعه سعی کردم تا چندشکلی خود و بی‌شکلی خانه‌ام را به نمایش بگذارم. خانه‌ی من قابل تشخیص نیست؛ اینجا کجاست؟ خانه ای روشن با نورهای درخشان؟ یا اتاقکی نمور و مه گرفته؟»

گالری دلگشا: نمایشگاه گروهی «فارسی و غول فارسی» تا ۱۲ بهمن در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

در بیانه این نمایشگاه آمده است؛ «نمایش درباره خط و داستان و قصه ی فارسی است و روایت‌های جن و پری و غول که زیر سایه‌ی خیال نویسندگان و مردمان خیال بافش رشد کرده و به بخش بزرگی از فرهنگ و ادبیات ایران تبدیل شده‌اند. چیزی‌ست که ما با آن سروکار داشته ایم و هنوز کم و بیش داریم. ولی به هر حال همه‌ی این‌ها تمام می شود و از دهن می افتد. حرف زدن از تاریخ و قصه و اسطوره، از جن و روح و پری و غول و دیو دیگر شکل قبلی اش را ندارد. دیگر  دیوها به اندازه قبل ترسناک نیستند. صورت‌هاشان با لبخند روی کاسه و بشقاب و بالشتک ها چاپ می شود و رستم خجل از مغلوب کردن آن‌ها... »

گالری هفت ثمر: نمایشگاه انفرادی چاپ دستی، کلاژ کاری از مهناز نیکوکار تا ۱۷ دی ماه به ادرس خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپاست.

گالری ویستا: نمایشگاه چیدمان حمیدرضا آزاد با عنوان «سمفونی استیصال» تا ۲۸ دی در گالری ویستا برگزار می‌شود. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری نگر: نمایشگاه آثار مرتضی رجبی و مجتبی محمدی با عنوان "مغاک" ۱۲ تا ۲۳ دی در گالری نگر به نشانی زیر پل کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول برپاست.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی «آغاز» ۱۲ تا ۱۶ دی در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

گالری نگاه: نمایشگاه گروهی چاپ دستی تا ۲۰ دی ماه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری،شماره ۶۴ میزبان علاقمندان است.

گالری پلتفرم سه: نمایشگاه آثار هدی امین با عنوان «ساعت‌ها» تا ۲۶ دی در پلتفرم سه به نشانی ضلع شمالی میدان ولیعصر، کوچه شهامتی، پلاک ۲۹ برپاست.

گالری مژده: نمایشگاه آثار جواد بیاد با عنوان «لطفاً ورق بزنید» تا ۲۶ دی در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷، زنگ یک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.