گیلان -رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا گفت: علیرغم تذکرات برخی از مردم خوتکاهای زنده را در بازار خریداری می کنند.

خرید خوتکاهای زنده توسط مردم از دغدغه‌های زیست محیطی

به گزاشر قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،علی اصغر آزاد از پایش مستمر و شبانه‌روزی محیط‌های طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: در این پایش با افراد متخلف و فعالیت مخرب محیط زیست برخورد قانونی می‌شود.

آزاد ادامه داد: پرندگان مهاجر شکار شده زنده از جمله خوتکا برای فروش به بازار تولم‌شهر این شهرستان توسط مختلفین برده می‌شود و علیرغم تذکرات برخی از مردم هم برای خرید این پرندگان اقدام می‌کنند و این امر از دغدغه‌های مهم زیست محیطی محسوب می‌شود.

ریس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا با بیان اینکه شکارچیان خوتکاهای این شهرستان بومی هستند و به صورت غیرمجاز اقدام به شکار می‌کنند، گفت: برای حفاظت از پرندگان مهاجر مشارکت‌ و آگاهی‌های مردم بومی را در حفاظت از مکان‌های زمستان گذرانی این مهمانان زیبا افزایش داده‌ایم و امیدواریم، وقوع هرگونه شکار غیرمجازی در این شهرستان به صفر برسد.   

آزاد تصریح کرد: گشت و کنترل‌های مستمر در حاشیه تالاب مشترکا توسط مامورین پاسگاه‌های محیط‌بانی سلکه و اسپند، سیاه درویشان،  اطلاعات ناجا و سپاه به صورت گشت مشترک  انجام می شود و متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.