بهزاد معزی، خلبانی که شاه را در چنین روزی از کشور فراری داد، در حالی پنج روز قبل در پاریس مُرد که خیانت‌های زیادی علیه ایران و انقلاب کرده بود.

سرانجام خلبانی که شاه و رجوی و بنی‌صدر را فراری داد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ بهزاد معزی، عضو قدیمی سازمان منافقین که سابقه فراری دادن شاه مخلوع پهلوی در سال ۵۷ و همچنین فراری دادن ابوالحسن بنی‌صدر، رییس‌جمهور معزول به همراه مسعود رجوی رئیس سازمان تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) در مرداد سال ۶۰ را در کارنامه داشت، پنج روز قبل (۲۱ دی ماه) در سن ۸۳ سالگی بر اثر سرطان خون در بیمارستانی در پاریس فوت کرد و مریم رجوی، مرگ معزی را به اعضای سازمان منافقین تسلیت گفت.

معزی به‌خاطر مهارت و اعتماد رژیم پهلوی به وی، به‌عنوان خلبان پروازهای ویژه شاه از سال ۵۴ انتخاب شده بود. او که شاه را در ۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ ابتدا به مصر و بعد به مراکش برد، زمانی که هواپیمای اختصاصی شاه را به ایران برگرداند، مورد تجلیل افکار عمومی قرار گرفت. غافل از این‌که او از اعضای سازمان منافقین است و بعدها قرار است بنی‌صدر و رجوی را از کشور فراری دهد.

«پرواز در خاطره‌ها»، کتاب خاطرات سرهنگ معزی توسط یکی از اعضای سازمان منافقین به نام صدیق حمید اسدیان در سال ۱۳۸۵ تدوین و منتشر شد که در آن از چگونگی پیوستنش به سازمان مجاهدین در سال ۱۳۵۴ تا چگونگی فراری دادن رجوی و بنی صدر از کشور که چند فرودگاه و افراد بسیاری در داخل و بیرون فرودگاه در این عملیات مشارکت داشتند را شرح داده است.

البته در این کتاب، اطلاعات غلط زیادی نیز منتشر شده، اما وی به راحتی اعتراف کرده که در زمان حضور در ایران پس از انقلاب، چه خیانت‌هایی به کشور کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    7 0
    هنوز هم کشور از خائن بی نصیب نیست
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 1
    نام کتاب ازخاطرات خیانت وجنایاتی که خلبان معزی منافق انجام داده ! نام کتاب بهزاد معزی منفور : " خاطرات؛ پرواز تا سقوط در جهنم ابدی "