معاون تعاون بنیاد شهید گفت: خبر منتشر شده در خصوص واردات خودرو توسط جانبازان و خانواده شهدا کذب است و متنی که منتشر شده، وجاهت حقوقی و مبنای قانونی ندارد.

خبر  اعطای مجوز واردات خودرو به ایثارگران از اساس کذب است

قدس آنلاین: از روز گذشته یک شایعه در خصوص جانبازان بالای ۲۵ درصد مطرح شده است. شایعه‌ای مبنی بر اینکه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده: «امکان واردات خودرو برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده شهدا میسر شده و جانبازان ۲۵ درصد یک دستگاه و جانبازان ۵۰ درصد به بالا ۲ دستگاه ماشین و همچنین خانواده شهدا به تعداد نزدیکان درجه یک شهید، می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را بر حسب اصول واردات به لحاظ ایمنی و معافیت از پرداخت گمرکی وارد کنند»!

بسیاری از مردم که این حرف‌ها را می‌شنوند فریاد بر می‌آورند که خانواده شهدا و جانبازان روز به روز با تسهیلات بیشتر آرامششان بیشتر می‌شود و ما باید از حق خودمان بگذریم تا این تسهیلات به آنها داده شود.

در همین خصوص با محمود پاکدل، معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید گفت: من هم در فضای مجازی این شایعه را شنیده‌ام.

پاکدل افزود: مجمع تشخیص مصلحت زمانی در موضوعی ورود می‌کند که بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی بر سر تصمیم گیری وجود داشته باشد. در این صورت ارجاع داده می‌شود به مجمع تشخیص و آنها تصمیم گیری می‌کنند.

وی بیان داشت: چنین موضوعی اصلا مطرح نبوده که بخواهد مورد اختلاف واقع شود و مجمع تشخیص هم بخواهد تصمیم گیری کرده و حتی اعلام هم کند. مضاف بر آن، متنی که منتشر شده ابدا یک متن حقوقی و قانونی نیست.

البته این مباحث در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی هم میان عامه مردم مطرح می‌شد و کسانی که با این فضا و این افراد عناد دارند، صحبت‌هایی مطرح می‌کردند که برخی از افراد، بدون حتی یک محاسبه ساده آن را باور می‌کردند.

از این دست شایعات همیشه از طرف معاندان و جاهلان مطرح بوده. مثلا وقتی مدافعان حرم برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تروریست‌های تکفیری عازم سوریه شده بودند برخی از این افراد می‌گفتند آنها پول می‌گیرند تا برای جنگ اعزام سوریه شوند.

البته از طرف خانواده شهدا جواب‌های قانع کننده و محکمی به این افراد داده شده است، ولی این اخبار کذب و شایعه‌سازی‌های بی‌اساس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.