دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش های علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: کارآزمایی بالینی فاز یک واکسن نوترکیب کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته کشوری اخلاق در پژوهش علوم پزشکی تایید شد.

نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا مجوز کارآزمایی بالینی گرفت

قدس آنلاین: دکتر احسان شمسی گوشکی در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین اقدام برای آغاز تست بالینی دومین واکسن ایرانی برداشته شده و به زودی سازمان غذا و دارو مجوز تست بالینی را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: پس از صدور اولین مجوز تست بالینی واکسن کرونا متعلق به شرکت گروه دارویی برکت و شرکت شفا دارو، مجوز انجام کارآزمایی بالینی فاز یک برای آزمایش واکسن کرونا تولیدی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کمیته اخلاق هم صادر شده است.

شمسی خاطرنشان کرد: یکی از اعضای کمیته اخلاق در پژوهش در حین تست بالینی به عنوان عضو کمیته پایش داده‌ها حضور دارد و بر انجام درست روند پژوهش نظارت خواهد کرد. هم بر روی واکسن ایرانی برکت و هم بر این واکسن نظارت می‌شود.

وی بیان داشت: این واکسن نوترکیب از یک پروتئین نوترکیب است که تکنولوژی آن با واکسن‌ کرونای ایرانی قبلی (ویروس کشته شده ) مجوز اخذ کرده، متفاوت است.

شمسی افزود: کارازمایی بالینی دومین واکسن ایرانی کرونا توسط انستیتو سرم سازی و واکسن سازی رازی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.