شماری از مسئولان عراقی، عربی و بین المللی انفجارهای تروریستی امروز (پنجشنبه) بغداد را که بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

واکنش چهره‌های داخلی و خارجی عراق به انفجارهای امروز در بغداد

قدس آنلاین: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: انفجارهای تروریستی علیه شهروندان در بغداد در این برهه بر این موضوع تاکید دارد که گروه‌های افراطی برای هدف قرار دادن منافع ملی ما تلاش می‌کنند. رئیس جمهوری عراق همچنین تصریح کرد: ما با عزمی راسخ در برابر اینگونه تلاش‌های افراطی که هدف آن بی‌ثبات سازی کشور است، می‌ایستیم.

پیشتر عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نسبت به بازگشت صحنه امنیتی به ناکامی‌هایی که عراقی‌ها سال‌های گذشته آنها را پشت سر گذاشتند، هشدار داد.

همزمان، مصر نیز دو حمله تروریستی در بغداد را محکوم و بر ایستادگی این کشور در کنار عراق برای حفظ امنیت و ثبات و مقابله با همه اشکال تروریسم و افراط گری تاکید کرد.

سفیر اتحادیه اروپا در عراق نیز حملات خشونت آمیز علیه بغداد را به شدت محکوم کرد.

اردن نیز ضمن محکومیت حملات در مرکز بغداد گفت، امنیت عراق و اردن جدایی ناپذیر است.

در همین راستا، احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب این انفجار تروریستی را اقدامی شرم آور خواند که تلاش‌های مستمر دولت عراق برای بازگرداندن امنیت و وحدت ملی و تقویت حاکمیت عراق را از بین می برد.

عادل بن عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی نیز این حملات تروریستی را محکوم کرد و گفت: این حملات مانع تلاش‌های دولت عراق و اراده مردم آن برای برقراری امنیت و ثبات نخواهد شد.   

همچنین، سفیر کانادا در بغداد  انفجارهای انتحاری امروز را به شدت محکوم کرد و شفای عاجل برای زخمیان و رحمت و آمرزش برای شهدا را از درگاه خداوند مسئلت جست.

در همین زمینه، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله ضمن محکوم کردن این حملات بر حق ملت عراق در بازگرداندن امنیت و ثبات کشورش و اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی تاکید کرد.

ترکیه، قطر و فلسطین نیز بر همبستگی خود با ملت عراق و ایستادگی در کنار آنها تاکید کردند.  

فرماندهی عملیات بغداد امروز(پنجشنبه)از کشته و زخمی شدن چندین تن بر اثر دو انفجار انتحاری که در میدان «الطیران» واقع در مرکز بغداد به وقوع پیوست، خبر داد.

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، در نتیجه حمله انتحاری در باب الشرقی ۳۰ تن کشته و بیش از ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.