سعید عزت اللهی این روزها شرایط مناسبی در فوتبال دانمارک دارد. او که پس از پشت سرگذاشتن نیمکت نشینی‌های متعدد و مصدومیت‌ها و بدشانسی‌ها به جایگاهی رسیده که از سوی کارشناسان فوتبال دانمارک به عنوان برترین هافبک نیم فصل لیگ دانمارک نیز انتخاب شده روزهای روشنی را در تیم وایله پیش روی خود تصور می‌کند. عزت‌اللهی به دنبال بازگشت به تیم ملی و حضوردرتیم های قدرتر اروپایی است.

با هیبت جدید به تیم ملی برمی‌گردم

خیلی ها دوست دارند بدانند تو چرا اصرار داشتی در تیم وایله دانمارک بازی کنی. دلیلت چه بود؟

حقیقت این است که دوست داشتم خودم را درفوتبال اروپا حفظ کنم. لیگ دانمارک نیز لیگ بسیار فیزیکی و جذابی است. اینجا فوتبال سخت است. دانمارکی‌ها بدن‌های محکمی دارند وفوتبال در این جا بی‌شباهت با لیگ جزیره نیست. من از لیگ قطر هم پیشنهاد داشتم اما فوتبال اروپا برای من چیز دیگری است؛ چون به پیشرفت فکر می‌کنم نه پول. 

توانستی خوب خودت را با تیم جدید هماهنگ کنی؟

همیشه وقتی به تیم جدید می‌روی فضای جدیدی را تجربه می‌کنی. در شروع کار خیلی سخت است که با محیط جدید و بازیکنان جدید وفق پیدا کنی. از طرفی سیستم باشگاه هم با باشگاه‌های دیگر متفاوت است. من با توجه به پیشنهادهای بهترمالی، با توجه به هدفم دوست داشتم در اروپا فوتبال را ادامه بدهم. به فضای جدیدی احتیاج داشتم که در آن به من اعتماد وجود داشته باشد که خوشبختانه با انتخاب وایله توانستم به هدفم برسم.

چه طور به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل لیگ دانمارک انتخاب شدی؟

برای رسیدن به این مهم خیلی تلاش کردم تا به عنوان بهترین هافبک لیگ دانمارک انتخاب شوم و در تیم منتخب نیم‌فصل قرار بگیرم. امیدوارم بتوانم در ادامه مسیر هم برای نیم‌فصل دوم که حدود یک ماه دیگر شروع می‌شود همین روند را ادامه بدهم و پله‌های موفقیت را طی کنم. 

برای بازگشت به تیم ملی هم نقشه‌ای داری؟

قطعاً با قدرت برمی‌گردم و آن وسط زمین را مال خودم می‌کنم. شما شک نداشته باشید با یک هیبت جدید وارد تیم ملی می‌شوم که شما لذت ببرید.

پس از کی‌روش اما شرایط تیم ملی کاملاً پیچیده شد.

همین طور است. ما درمقطعی شرایط خوبی نداشتیم ورفتن آقای کی‌روش به ما لطمه زد و حالا هم مجبوریم با استرس به بازی‌های آینده نگاه کنیم. با این حال تأکید دارم که جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و این ظرفیت را داریم که به جام جهانی برسیم. بازیکنان خوب و استعدادها را باید وارد کار کنیم، هماهنگی‌های تیمی به وجود بیاید و روی چهار بازی آینده تمرکز کنیم. باید تمام وجودمان را برای تیم ملی بگذاریم تا به دور بعد برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.