منابع امنیتی ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کردند، دست کم ۷۱ مظنون به ارتباط با سازمان فتو در جریان عملیاتی در سراسر ترکیه دستگیر شده‌اند.

بازداشت ۷۱ تن دیگر در ترکیه به ظن ارتباط با گولن

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پس از آنکه دادستان های ترکیه حکم دستگیری ۳۶ تن را به ظن ارتباط با گروه فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه صادر کردند، تیم های پلیس عملیاتی هم زمان را در پنج استان ترکیه انجام داده و ۲۵ مظنون را دستگیر کردند.

مظنونان به تامین حمایت مالی برای فتو و برخی دیگر برای استفاده از پیام رسان این گروه متهم شده‌اند. بازرسان به این نتیجه رسیده اند که سه مظنون از ترکیه گریخته‌اند و تلاش می‌کنند تا هشت مظنون دیگر را نیز ردیابی کنند.

در عملیاتی در ازمیر، نیروهای امنیتی ۳۵ مظنون فتو را دستگیر کردند که شامل یک رئیس پلیس سابق تحت پیگرد، قضات برکنار شده و سربازان نیز می‌شود.

مظنونان به صورت مکرر مکان خود را برای جلوگیری از دستگیر شدن، تغییر می‌دادند. همچنین در یورش نیروهای امنیتی، چندین سند، مدرک و مقادیری پول نقد نیز کشف و ضبط شد. نیروهای امنیتی ترکیه همچنین ۱۰ مظنون دیگر را نیز در چندین استان دستگیر کردند.

سازمان فتو و گولن از سوی آنکارا به همدستی در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ علیه دولت ترکیه متهم میشوند اما این روحانی ترک تبار ساکن آمریکا این اتهام را رد می‌کند. از آن زمان چند صد تن به ظن ارتباط با گولن و سازمان آن بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.