سرپرست اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی از انتشار کتاب دالک، تازه‌ترین اثر نویسنده مشهدی سعید تشکری خبر داد که حوادث انقلاب اسلامی در مشهد را روایت می‌کند.

« دالک» روایت بهمن ۵۷ در مشهد

احسان یوسف‌پور به خبرنگار قدس گفت: این کتاب در قالب رمان بوده و به نقش مرحوم علی اصغر عابدزاده(ره) و شهید جوانمرد حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد(ره) در جریان مبارزاتی مردم مشهد در مقابله با رژیم ستمشاهی پهلوی می‌پردازد.

وی ادامه داد: این کتاب به داستان شخصیتی به نام «محمد کبابی» می‌پردازد که در جریان آشنایی با مرحوم عابدزاده و شهید هاشمی‌نژاد اتفاقاتی برایش می‌افتد که در سیر داستان این کتاب بدان اشاره شده است .این کتاب در شمارگان ۱۰هزار نسخه و در قطع رقعی به قلم «سعید تشکری» منتشر شده است. طراحی جلد و تصویرگری این کار هم اثر هنرمندمشهدی مصطفی شفیعی کدکنی است.

وی گفت: مرحوم عابدزاده از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی مشهد در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی بوده و مقام معظم رهبری بارها در مناسبت‌های مختلف به نقش مبارزاتی وی و مدارس قرآنی تحت نظر او در مبارزه با رژیم طاغوت اشاره کرده و در کنگره بزرگداشت این شخصیت برجسته مشهدی پیامی را هم سال ۹۴ ارسال کردند.سرپرست اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی «غزل ایستادگی» و «خورشید آزادی» را عنوان دو کتاب جدیدویژه ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد که برای نخستین بار از سوی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی منتشر می‌شوند.

وی درباره کتاب غزل ایستادگی اظهار کرد: این کتاب بازتاب فرازهایی از تاریخ معاصر ایران در آیینه شعر و در قالب‌های غزل، قصیده، دوبیتی، رباعی و... است.

این مقام مسئول گفت: این کتاب به فرازهای مهم تاریخ معاصر ایران در شکل‌گیری مبارزات ملت ایران در مقابله با استکبار از دوره مشروطه تا شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد.

وی افزود: مخاطب این کتاب گروه سنی نوجوان و جوان بوده و در قطع رقعی، به شمارگان ۵هزار نسخه و به کوشش «علی اصغر دلیلی صالح» گردآوری شده است.

سرپرست این اداره در بخش دیگری از سخنانش به انتشار کتاب خورشید آزادی اشاره و خاطرنشان کرد: این کتاب به قلم اعظم سعادتمند در قطع خشتی و به شمارگان ۱۰هزار نسخه مخصوص گروه سنی کودکان تدوین شده و در قالب شعر، دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این سه کتاب ویژه ایام دهه مبارک فجر سال ۹۹ بوده و در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر بین زائران توزیع می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی HARAM.razavi.ir نسبت به دانلود کردن نسخه پی‌دی‌اف این کتاب‌ها اقدام کنند.

یوسف‌پور متذکر شد: همچنین مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان غزل ایستادگی از همین سه کتاب برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده که می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور در این مسابقه شرکت و از جوایز نفیس مانند کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس، هدایای نقدی و... بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.