جوایز ۲ نفر از برگزیدگان پاکستانی و افغانستانی ششمین دوره "جایزه جهانی اربعین" که از حضور در مراسم پایانی این رویداد فرهنگی در تهران جا مانده بودند روز سه‌شنبه طی مراسمی در مشهد توسط معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به آنها اهدا شد.

جوایز برگزیدگان جایزه جهانی اربعین در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، "زینب کبری‌ آزاد" شهروند پاکستانی برگزیده عنوان نخست و "فاطمه احسانی" شهروند افغانستانی نفر سوم بخش سفرنامه‌نویسی ششمین دوره جایزه جهانی اربعین با حضور در مشهد طی این مراسم جوایز و تقدیرنامه‌های خود را دریافت کردند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: جریان راهپیمایی معنوی اربعین از کامل ترین و بهترین ظرفیتهای شکل گیری تمدن اسلامی برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور افزود: با تغییر و تحولات فرهنگی پیش آمده، برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین دیگر تنها یک رویداد معنوی و فرهنگی صرف نیست بلکه تبدیل به یک فرهنگ بین‌المللی اسلامی در راستای ترویج ارزشهایی نظیر ایثار، نوع دوستی، همزیستی، احترام، برادری، صلح و محبت شده است که در نمایشی از بزرگترین اجتماع بشری وجود تاثیر گذار و تمدن ساز خود را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی ادامه داد: جشنواره جایزه جهانی اربعین نیز در راستای معرفی بهتر این رویداد عظیم فرهنگی تمدن ساز برگزار می‌شود و آثار پنج دوره قبلی برگزاری این جشنواره به شکل کتاب و آلبوم  در دسترس علاقه‌مندان است  و در ششمین جشنواره نیز ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده بود که هیات داوران از بین آنها ۱۵ اثر برگزیده را انتخاب و معرفی کرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز تجلیل از  ۲ برگزیده جا مانده این دوره از جشنواره فرصتی برای زیارت امام هشتم (ع) نصیب ما کرد و از سویی موجب شد با ظرفیت‌های معنوی استان خراسان رضوی بیشتر آشنا شویم.

رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره جایزه بین المللی اربعین حسینی روز هشتم دی‌ ماه با محدودیتهای کرونایی با معرفی نفرات اول تا سوم برگزیده در رشته‌های عکس، فیلم، سفرنامه، فیلم حرفه‌ای و مردمی و فعالان حرفه ای مجازی با مضامین اربعین حسینی در تهران برگزار شد که در بخش سفرنامه، برگزیدگان رتبه اول و سوم خانم‌ها زینب کبری آزاد از پاکستان و فاطمه احسانی از افغانستان به دلیل محدودیت‌های کرونایی غایب بودند که امروز جوایز آنها تقدیم شد.

علی بختیاری افزود: جایزه جهانی اربعین، پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور مختلف دنیا از جمله ایران، ایتالیا، لبنان، نروژ، افغانستان، تاجیکستان، هلند، هندوستان، تایلند، غنا، ترکیه، الجزایر، بنگلادش، سوریه، سنگاپور، اندونزی، پاکستان، آذربایجان، کانادا، عراق و برمه بود و درصدد است تا این حرکت پُرشکوه مردمی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این جایزه جهانی با ارسال آثار هنری خود در بخش‌های مزبور که حاصل حضور در جمع شیفتگان امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین است، تجربه خود را با دیگر مشتاقان آن حضرت سهیم می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.