معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از کاهش آمار ورودی به مشهد و استان در ۱۰ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

کاهش آمار ورودی به مشهد و خراسان رضوی در ۱۰ ماه گذشته سال جاری

قدس آنلاین، محمدصادق براتی اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و گزارشات واصله از سیستم حمل و نقل، کاهش قابل توجهی را در حوزه ورود مسافر و گردشگر به استان نسبت به زمان مشابه سال ۹۸ شاهد هستیم که نشان دهنده توجه مناسب هموطنان به مصوبات ستاد مدیریت کرونا است.

وی افزود: در دی ماه سال جاری کاهش ۴۴ درصدی را در بخش ورود وسایل نقلیه عمومی به مشهد و کاهش ۴۱ درصدی به استان شاهد بوده‌ایم، براین اساس میزان کاهش ورودی به استان در دو بخش هوایی و ریلی به ترتیب ۵۹ و ۴۴ درصد بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص آمار ۱۰ ماهه ورودی زائر و گردشگر به مشهد خاطرنشان کرد: مجموعا در ۱۰ ماهه اول سال جاری میزان ورودی مسافرین به مشهد ۸۲ درصد در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، ۷۶ درصد در حمل و نقل ریلی و ۶۹ درصد در حوزه حمل نقل هوایی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

براتی ضمن قدردانی ویژه از دغدغه‌مندی مردم خراسان رضوی و کشور برای ریشه‌کن شدن هر چه سریع تر این بیماری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌های مسئولین امر اعلام کرد: فعلا وضعیت مشهد مقدس بین وضعیت زرد و سایر وضعیت‌ها در چرخش است و امید است با افزایش رعایت‌ها روز به روز شاهد کاهش چرخه انتقال بیماری در سطح کشور باشیم.

وی در خصوص آمادگی استان برای استقبال از بهار و نوروز افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و در صورت برطرف شدن بیماری کرونا، تمام زیر ساخت‌ها برای پذیرش زائرین و مسافرین گرامی مهیا خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.