۱۵ روز دیگر تکلیف رئیس جدید فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد، اما همچنان این پرسش کلیدی ذهن اهالی فوتبال را به خود معطوف ساخته که از جلسه مجمع انتخاباتی نام چه کسی به عنوان رئیس بیرون خواهد آمد.

از دوئل‌های علنی تا وعده‌های دبیرکلی به ۲۲ نفر!

بازگشت رد صلاحیت‌ها

هرچند تا این لحظه خبر تأیید صلاحیت مجدد حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده، اما با استناد به معادلات پشت پرده به نظر می‌رسد درنهایت تا ۴۸ ساعت آینده این دو نامزد رد صلاحیت شده نیز به چرخه انتخابات بازگردند. با ورود مجدد بهاروند به چرخه انتخابات تعداد نامزدهای پست ریاست فدراسیون مجدد به عدد پنج خواهد رسید تا رقابت با حساسیت بیشتری ادامه پیدا کند، اما در این میان چالش‌ها و درگیری‌های محسوس لفظی میان حامیان نامزدها به صورت جدی آغاز شده است.

دوئل کریمی و هاشمی

اما با درگیری لفظی کریمی و کنایه مستقیم او به کفاشیان پیداست جدال میان او و کیومرث هاشمی در روزهای پیش رو مجدد از سر گرفته خواهد شد. اما چرا کریمی به کفاشیان حمله کرد؟ گفته می‌شود علی کفاشیان در انتخابات پیش رو نقش مغز متفکر اتاق فکر کیومرث هاشمی را ایفا می‌کند. به عقیده بسیاری از مفسران او با استفاده از ارتباطات پیدا و پنهان خود به دنبال افزایش سبد رأی کیومرث هاشمی در انتخابات است.شاید همین عامل موجب شد علی کریمی به همراه حامیانش به شدت علیه فعالیت‌های پشت پرده او موضع‌گیری کنند تا به این ترتیب وی را از تلاش برای موفقیت هاشمی منصرف سازند اما شنیده می‌شود کفاشیان همچنان حامی جدی کیومرث هاشمی است. از برخی منابع خبری دیگر نیز شنیده می‌شود عزیزالله محمدی، رئیس پیشین سازمان لیگ نیز به اردوگاه کیومرث هاشمی اضافه شده است تا به این شکل کفه ترازو به سود این نامزد شناخته‌شده سنگینی کند.

اجماع بهاروند و عزیزی خادم

در کنار این اتفاق‌ها، برخی چهره‌های شناخته‌شده رسانه‌ای از احتمال اجماع حیدر بهاروند سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال و شهاب‌الدین عزیزی خادم خبر می‌دهند و معتقدند با وجود تأیید صلاحیت احتمالی بهاروند، وی پیش از برگزاری انتخابات به نفع عزیزی خادم انصراف خواهد داد تا آرای او در سبد عزیزی خادم تجمیع شود. اما در این بین مصطفی آجورلو نیز از روز جمعه فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرد تا با این ترفند بتواند آرای خاکستری مجمع فدراسیون فوتبال را جذب کند، هرچند که به اعتقاد بسیاری از منتقدان آجورلو همانند دو دوره پیشین هیچ شانسی ندارد.

وعده به ۲۲ نفر

در این میان اتفاق‌های زیرپوستی دیگری نیز حواشی پیرامون انتخابات را تشدید کرده است،سناریو وعده قرار گرفتن در کابینه بعدی فدراسیون فوتبال، نقش‌آفرینی در کمیته‌ها و دپارتمان‌های اجرایی فدراسیون از جمله مواردی است که این روزها نامزدهای پست ریاست وعده آن را به اعضای مجمع و صاحبان رأی در انتخابات ارائه می‌کنند، اما یک اتفاق عجیب سوژه بسیاری از محافل ورزشی شده است. گفته می‌شود یک نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در جریان رایزنی‌های خود برای موفقیت در انتخابات، پست دبیرکلی را به ۲۲ نفر وعده داده تا حدی که برخی از این افراد در راستای تشویق سایر اعضای مجمع برای رأی دادن به این نامزد، به طرف مقابل گفته‌اند که احتمالاً دبیرکلی فدراسیون در اختیار آن‌هاست غافل از آنکه طرف مقابل نیز همین وعده را دریافت کرده بود. 

سفره و سفر

البته از سفره‌ها و سفرهای رنگارنگ که این روزها توسط برخی نامزدها برپا شده است هم نباید غافل شد. خبرهای استانی خوبی در این بین به گوش نمی‌رسد.

با این حال باید دید در روزهای پیش رو چه اتفاق‌هایی رقم خواهد خورد و در نهایت در جلسه مجمع کدام یک از این نامزدها نامشان به عنوان منتخب مجمع از صندوق بیرون خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.