مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به وجود ۱۰۵ نقطه تدفین شهدای گمنام در این استان اشاره و بیان کرد: ۵۰ نقطه از این تعداد فاقد بنای یادمان بوده یا ساخت آن نیمه ‌تمام باقیمانده است.

نیمی از مقابر شهدای گمنام در خراسان رضوی فاقد بنای یادمان است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: به همین خاطر مقرر شد با مشارکت محلی و مردمی تا پایان سال ۱۴۰۰ بناهای نیمه‌تمام یادمانهای مقبره شهدای گمنام در خراسان رضوی تکمیل شوند.  
وی به تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ساخت و اتمام بناهای یادمان مقبره شهدای گمنام در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: تخصیص بودجه این امر به شهرستانهای استان از سوی دفتر فنی استانداری خراسان رضوی در دست پیگیری است.  
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس طرح این نهاد این اعتبار در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد تا ساخت یادمانها بر مقبره شهدای گمنام با استفاده از ظرفیت کمکهای محلی و مشارکتهای مردمی با هدایت و نظارت فرمانداران و عاملیت اجرایی شهرداریها به سرانجام برسد.  
وی گفت: در اصل تکمیل و مدیریت یادمان شهدای گمنام توسط هیات امنای یادمانها انجام می‌شود زیرا علاوه بر ساخت، موضوع نگهداری یادمان،  برپایی مراسم مختلف و فعالیتهای سالانه در این مکانهای فرهنگی نیز در حوزه وظاف هیات امنا قرار دارد.  
تاکنون پیکر پاک ۳۰۵ شهید گمنام در ۱۰۵ نقطه از خراسان رضوی به خاک سپرده شده و در ۵۵ نقطه از محل دفن این شهدای والامقام بنای یادمان ساخته شده است.  

خراسان ضوی ۱۷ هزار و ۲۹۳ شهید والامقام، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز سرافراز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده غیرتمند تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.