سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد«مطابق وعده طرح ‎ تحقیق و تفحص ۵۰ نماینده از بورس در هفت محور در کمیسیون اقتصادی تصویب شد».

بازارسرمایه زیر ذره‌بین شفافیت

تحلیلگران بازارسرمایه بر این باورند که با توجه به شرایط فعلی معاملات نمی‌توان انتظار روند مشخص و بهتری را همانند سال‌های گذشته از بورس داشت و علاوه بر بی‌اعتمادی و خروج فعالان حقیقی از بازار، برخی حقوقی‌ها نیز نسبت به فعالیت و فروش و عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس تردید دارند و دست نگه ‌داشته‌اند.

رشد حبابی شاخص،علت تشویق ‎روحانی به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گران‌فروشی سهام، فروش سهام کاغذی، سرنوشت پول‌ها و رانت حاصله، از محورهای مهم طرح تفحص مجلس است.

ورود مجلس  به احیای بورس کمک می‌کند

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر این باور است که در علم اقتصاد و بازارسرمایه همواره بر این تأکید می‌شود عملکرد بورس و اسناد مالی آن باید شفاف و مشخص باشد. در واقع سازمان‌ها و شرکت‌هایی می‌توانند به بورس وارد شوند که مجمع آن‌ها برگزار شده و صورت مالی‌شان به تصویب رسیده است، اما چیزی که در بورس دیده می‌شود شرکت‌هایی آمده‌اند که این مسیرها را طی نکردند و موجب بروز شرایط  فعلی شدند. به همین دلیل مجلس نیز براساس رسالت نظارتی خود باید از حقوق موکلین خود و آسیب‌دیدگان در بورس دفاع کند.

غلامرضا مرحبا به قدس گفت: مجلس اقدام‌های نظارتی خود درباره بورس را در قالب تحقیق و تفحص پیگیری خواهد کرد و امیدواریم کاستی‌هایی که در حوزه مدیریت بورس و ضعف نظارتی مشاهده می‌شود، اصلاح شود. مجلس هر اقدامی انجام می‌دهد در راستای تقویت بورس و حفظ منافع سهامداران و مؤسسات خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه برخی اقدام‌های ناصحیح به بحرانی‌تر شدن شرایط بورس منجر شده است. به‌ طور مثال برخی شرکت‌هایی به بورس عرضه شدند که آمادگی ورود به بورس را نداشتند و گاهی هم حتی تعطیل بوده‌اند، اما همین‌ها با بازدهی‌های زیادی که به مردم می‌دادند، مقدمه وقوع شرایط کنونی شدند.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: مطلوب ما این است بورس به شرایط رونق خودش بازگردد و با تغییرات مدیریتی که رخ ‌داده انتظار می‌رود تحولات خوبی رقم بخورد. ورود مجلس به احیای بورس  و بازگشت اعتمادعمومی کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.