۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 741021

براساس گزارش‌ها کشور انگلستان به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) پیشنهاد داده است تا میزبانی تمام رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ را در تابستان سال جاری برعهده بگیرد.

انگلیس آمادۀ برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰

قدس آنلاین:  نشریه دِتایمز مدعی شده است که «اولیور داودِن» وزیر فرهنگ انگلیس به یوفا چراغ سبز نشان داده که پیشرفت واکسیناسیون در این کشور بدان معنا است که هواداران انگلیسی پیش از هواداران سایر کشورها می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور یافته و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که وزرای انگلیس در صورت دریافت درخواست، از شانس میزبانی دیدارهای بیشتر در یورو ۲۰۲۰ استقبال خواهند کرد؛ تورنمنتی که پس از یک سال تعویق به دلیل پاندمی کرونا حالا قرار است طبق برنامه قبلی در ۱۲ کشور اروپایی برگزار شود.

با این حال، «مَت هنکاک»  وزیر بهداشت انگلیس در واکنش به این موضوع، از ایده میزبانی یورو انتقاد کرد.

او در پاسخ به پرسشی در این خصوص گفت: پیامد مثبتی در این ایده نمی‌بینم و می‌دانم که چنین کاری درست نیست.

یوفا به‌تازگی تاکید کرده است که برای اعمال تغییر در تورنمنت به تعویق افتاده، هیچ برنامه‌ای نداشته و طبق برنامه قبلی، تنها دیدارهای نیمه نهایی و فینال در ومبلی برگزار خواهد شد.

با این وجود، «کارل هاینتس رومینگه» رئیس باشگاه بایرن مونیخ ماه گذشته مدعی شد که یوفا خواستار برگزاری یورو در یک کشور واحد است.

رومینگه گفته بود که «الکساندر چفرین» رییس یوفا نیز از ایده تبدیل میزبانی ۱۲ کشور به یک کشور واحد نیز حمایت کرده است.

رییس باواریایی‌ها در ادامه نیز گفته بود: نباید فراموش کنیم که این ایده خاص میزبانی پیش از شیوع ویروس کرونا مطرح شده بود. در آن برهه، این طرح خلاقانه کمیسیون اروپا بود که می‌خواست فوتبال در سراسر اروپا به نمایش درآید اما می‌دانم که الکساندر چفرین که به شکلی باورنکردنی در مورد کرونا محتاط است، این موضوع را بررسی کرده است که آیا بهتر نیست که در شرایط کنونی این تورنمنت در تنها یک کشور برگزار شود.

همزمان با تشدید شیوع کرونا در سراسر اروپا، امکان برگزاری یورو در ۱۲ کشور به شکلی فزاینده زیر سوال رفته است.

تا اینجای کار، تمام میزبانان قبلی از جمله باکو پایتخت آذربایجان، تمایل خود را برای میزبانی اعلام کرده و یوفا نیز نسبت به هزینه‌های احتمالی حقوقی ناشی از فسخ قراردادهای میلیونی ابراز نگرانی کرده است.

تصمیم نهایی در مورد این تورنمنت در ماه مارس اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.