رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش شمار مراجعان سرپایی با علائم مشکوک ابتلا به ویروس کرونا همزمان با ثابت بودن آمار نتایج آزمایشهای مثبت در این دانشگاه رخدادی معنادار و در حال بررسی است.

افزایش موارد مشکوک و ثبات نتایج آزمایشهای کرونا در مشهد معنادار است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی افزود: ظرف هفته‌های اخیر تعداد بیماران سرپایی با علائم مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش یافته اما این سیر افزایشی تاثیری در نتایج مثبت آزمایشهای طبی کرونا و تغییر آن نداشته است.  
وی به "آزمایش پی. سی. آر" از شهروندان مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت اشاره و بیان کرد: اکنون فقط نتیجه آزمایش هشت درصد این افراد مثبت یعنی بیماری کووید ۱۹ است که این آمار نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نداشته است.  

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: احتمال تغییرات و جهش در ویروس کرونا یکی از علل افزایش چنین وضعیتی در آمارهای مراجعان سرپایی و نتایج آزمایشهای طبی است.

وی گفت: سویه‌های جدید ویروس کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال بررسی است.  
دکتر نهبندانی افزود: با وجود شیوع ویروس کرونای سویه انگلیسی در کشور، هشدارهای مسوولان به مردم آنطور که باید جدی گرفته نشده است لذا متولیان سلامت از این بابت به شدت نگران هستند.  

وی ادامه داد: از عموم مردم تقاضا می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک بهداشتی صورت و حفظ فاصله فیزیکی را بیش از پیش جدی گرفته و با دقت اجرا کنند.  

۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت مستقر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خدمت عموم مردم برای بررسی افراد مشکوک به ابتلاء ویروس کرونا هستند. ۲۲ مرکز از این تعداد در سطح کلانشهر مشهد فعالیت دارند.  
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر را در کشورمان گرفته است.  تاکنون یک میلیون ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۵۷ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۳۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۸۷ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۱۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۸ میلیون ۸۲۶ هزار ۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ و ۵۱۲ هزار و ۵۹۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.