مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از برگزاری نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) خبر داد.

جزئیات نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین میریان اظهارکرد: ثبت نام نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا، از مهرماه سال جاری در سراسر کشور از طریق بستر فضای مجازی آغاز شد که دوره پیش نیاز آن در آذر و دی ماه انجام پذیرفت و ترم یک این طرح نیز از بهمن ماه آغاز شده است.
وی افزود: نهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج، سازمان دارالقرآن کریم، شبکه قرآن و معارف سیما، اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رادیو قرآن، خبرگزاری‌های ایکنا و فارس و همچنین مؤسسات قرآنی در سراسرکشور در حال برگزاری است.
وی در خصوص وضعیت فراگیران هشتمین دوره طرح ملی شباب الرضا(ع) که ثبت نام آنها قرار بود در بهمن ماه سال گذشته انجام پذیرد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا ثبت نام به اردیبهشت ماه موکول و ترم یک از خرداد ماه شروع شد و در اواخرمرداد ماه به اتمام رسید. از مهرماه نیز ترم دوم آغاز شد و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: به دلیل اینکه محدودیتی در این دوره از لحاظ فضای فیزیکی وجود نداشت و فعالیت ها در بستر فضای مجازی انجام می گرفت ثبت‌نام به صورت ملی در سراسر کشور انجام شد و همچنین برای اولین ‌بار از دختران ۱۰ تا ۱۵ سال در این دوره ثبت نام به عمل آمد.
وی ادامه داد: در دوره پیش نیاز ۱۲ جلسه کلاس برگزار شد که شامل ۳ جلسه کلاس برای خانواده فراگیران در خصوص توجیه طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، نحوه تقلید خوانی و ارتباط والدین با فرزندان جهت رشد در سیر تلاوت بود که از طریق ضبط برنامه انجام پذیرفت. همچنین ۹ جلسه برای دختران و پسران فراگیر که شامل ۸ جلسه انتخاب سبک تقلیدی تلاوت و قرائت و یک جلسه محفل قرآنی برای تلاوت کامل تقلیدی بود. متخبین، قبول شدگان در آزمون پیش رو هستند که به ترم یک راه پیدا می کنند و در این ترم دروسی از قبیل تجوید، مفاهیم، تقلیدی خوانی، آداب صوت، لحن و حفظ قرآن را آموزش می بینند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با بیان اینکه این طرح ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال است، خاطرنشان کرد: سه بخش اصلی موضوعات آموزشی مطرح شده طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، حفظ، مفاهیم و تلاوت است که با هدف انس هرچه بیشتر با قرآن و تربیت قرآنی قاریان با استعداد اجرا می‌شود و مخاطبان این طرح ملی در پایان قاریانی می شوند که به دلیل انس با قرآن، حافظ قرآن می شوند و برای اینکه تلاوتشان اثرگذار باشد با مفاهیم و تفسیر آیات قرآن نیز آشنا می شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.