تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) از گام بلند آستان قدس رضوی برای تبیین آثار و سیره سیدمرتضی تقدیر کرد.

گام بلند آستان قدس برای تبیین سیره و آثار سیدمرتضی

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله محمدی ری شهری با تبریک میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) اظهار داشت: آنچه مربوط به تمام فضائل است در وجود حضرت علی(ع) متجلی شده است.
تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به جایگاه سیدمرتضی در علوم دینی بیان کرد: سیدمرتضی یکی از اسوه‌های علم و عمل و اخلاق و معنویت است و البته چهره و جایگاه علمی ایشان مهجور واقع شده است.
آیت‌الله ری شهری خاطرنشان کرد: سیدمرتضی یکی از علمای مشهور و اثرگذار دینی است که حتی تا مدت‌ها مزار ایشان به عنوان امامزاده نیز شناخته نشده بود و مهجور واقع شده بودند و به قول آیت‌الله اراکی، علم سیدمرتضی علمی والا و شریف بوده است.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: این سید بزرگوار مقام بزرگی دارد و فلسفه کاری که برای رونمایی آثار ایشان شده نیز همین بوده و تعدادی از نهادها دورهم جمع شدند تا مجموعه آثار ایشان جمع شود و خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم تا در این زمینه از سوی ایشان تعیین تکلیف شود.
آیت الله ری شهری افزود: بازبین علمی آثار در همان جلسه با مقام معظم رهبری مشخص شد و این مربوط به سال ۹۴ است. از همان زمان این اقدام شروع شد و خوشبختانه کار به ثمر رسید و سپس بحث چاپ آن مطرح شد.
وی بیان کرد: سیدمرتضی شیفته حضرت رضا(ع) بودند و بنا شد کار چاپ را به آستان قدس رضوی واگذار کنیم و دوستان نیز بلافاصله قبول کردند و این جلسه تمهید شد.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: کار چاپ مجموعه آثار سیدمرتضی که چاپی بسیار وزین و عالی بود توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی صورت گرفت و قرار است سلسله جلساتی برای تبیین اندیشه سیدمرتضی نیز برگزار شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.