گالری های تهران با ۲۳ نمایشگاه جدید در روزهای میانی اسفند میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند.

از «جلوه وجه» تا «نوبت عاشقی» /۲۳فرصت گالری گردی تازه

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، روز گذشته هشتم اسفندماه گالری های تهران میزبان افتتاح نمایشگاه های متنوع هنری از جمله نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی، حجم، عکس و ... بودند و علاقمندان به هنرهای تجسمی می توانند طی روزهای پیش رو از این نمایشگاه ها دیدن کنند.

گالری شیرین: نمایشگاه گروهی «رویکردها و گرایش ها» و نمایشگاه گروهی «تضاد»  ۸ اسفند تا ۲۲ فروردین در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار این نمایشگاه به خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

گالری اُ: نمایشگاه چیدمان «موسیزیوم» با آثاری از مازیار مختاری و نمایشگاه آثار سعید خالقی با عنوان «باغ شازده»  ۸ تا ۱۹ اسفند در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه آثار سمیرا ایکندرفر و حامد صحیحی با عنوان «بیرون» ۸ تا ۱۹ اسفند در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برپاست.

گالری این جا: نمایشگاه آثار حسین شیراحمدی با عنوان «یادداشت ها» ۸ تا ۲۲ اسفند در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «یادداشت‌ها عموماً بد خط هستند. گاهی با عجله ثبت می شوند و گاهی با طمأنینه. جلوه‌ای نمی‌خواهد داشته باشند و در بطن خود بسیار خصوصی می‌نمایند. زیبایی خط‌ها متضمن اهمیت درون‌مایه‌شان نیست. یادداشت‌ها نه دروازه، بلکه روزنه‌های کوچکی هستند که نمی‌توان از آن عبور کرد، فقط می‌توان از آن دریچه، چیزی را دید یا صدایی را شنید. تضمینی برای انتقال مفهومی مشخص را نمی‌دهند. نه آنقدر شخصی که غیر قابل فهم باشند و نه آنقدر کلی که بیانیه‌ای صادر کنند... چند سالی هست که به این یادداشت‌ها مشغولم. این‌ها روزنوشت من است. ثبت میکنم تا یادم نرود. بدانم که روزهایم را چطور سپری کرده‌ام. یادم بماند. تا در یاد داشته باشم».

گالری راه ابریشم:  نمایشگاه انفرادی «مشق اول: زوال» به صورت آنلاین از ۸ تا  ۱۳ اسفند قابل بازدید است. ماهور زهرایی در بیانیه این نمایشگاه آورده؛ «این مجموعه ارادتی است به رابرت ادمز؛ مجموعهٔ پیش رو مشقی بر اساس مجموعهٔ شب‌های تابستانی، پیاده رویِ رابرت ادمز است. مجموعهٔ شب‌های تابستانی، پیاده روی است که ادمز آن را در حومهٔ کلرادو و از مجموعهٔ مسکونیِ تازه تأسیسی گرفته که قرار بود بهشتِ جدیدی را برای ساکنانش فراهم کند،‌ که نکرد و(پیرو ایده همیشگیِ ادمز یعنی عکاسی از طبیعت دگرگون شده توسط انسان) در نهایت باعث زوالِ طبیعت شد به جای اینکه بهشتی برای ساکنان آن باشد...»

گالری ثالث: نمایشگاه نقاشی عیسی جباری با عنوان «معشوقه معتدل حوالی دوشان تپه» ۸ تا ۲۶ اسفند در گالری ثالث واقع در کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه گروهی «نوبت عاشقی» ۸ تا ۱۷ اسفند  در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «هنر گاهی شکل زیباشناسانه خود را تغییر می دهد؛ یعنی از شکل محتوایی مشخص به کلیتی مستقل (شعر، نمایشنامه یا رمان و...) تغییر می کند و شاید پرونده ای از مفهومی را در میان تمامی ابیات یک میراث به نمایش درمی اورد . نمایشگاه پیش رو پرونده یک عشق است.»

گالری نگر: نمایشگاه آثار علیرضا چمک با عنوان «محاق» ۸ تا ۱۹ اسفند در گالری نگر به نشانی زیر پل کریم‌خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول برپاست.

گالری آیریک: نمایشگاه نقاشی «زال هویت یک زن» با آثاری از ساناز افشاری ۸ تا ۱۳  اسفند در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری احسان: نمایشگاه نقاشی علی اصغر بیستونی با عنوان «تمام ناتمام» ۸ تا ۱۳ اسفند در گالری احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی «زن در آینه»  ۸ تا ۱۳  اسفند در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری گل های داودی: نمایشگاه آثار پریسا شفیعی با عنوان «ذهن سورئال» ۸ تا ۱۳ اسفند در نگارخانه گلهای داودی به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

گالری شریف: نمایشگاه گروهی «یوتاب» ۸ تا ۱۹ اسفند در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «یوتاب» نام خواهر آریوبرزن هخامنشی است. زنی که به نوشته شماری از تاریخ‌نویسان تا سرحد مرگ سرسختانه جنگیده است هر چند وجود او از لحاظ تاریخی قابل اثبات نیست.»

گالری هو: نمایشگاه آثار پونه ندایی با عنوان «به خانه بازگردید» ۸ تا ۲۸ اسفند در گالری هو به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان ویلا، کوچه خسرو، نبش بن بست پرویزی، شماره ٢، همکف برپاست.

گالری ایده: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «افسار گسیخته»  ۸ تا ۱۳ اسفند در گالری ایده به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، شماره ٢٦ برپاست.

باغ موزه هنرایرانی: نمایشگاه آثار آزاده یعقوب پور ۸ تا ۱۸ اسفند در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی، باغ موزه هنرایرانی مراجعه کنند.

گالری راوی: نمایشگاه انفرادی حجم «ای عشق همه بهانه از توست» با آثاری از وحید امین ۸ تا ۱۴ اسفند در گالری راوی به نشانی اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان عزت‌الله انتظامی، کوچه دستان، پلاک ۹ برپاست.

گالری لیام: نمایشگاه منتخبی از آثار نمایشگاه‌های گالری لیام ۸ تا ۲۲ اسفند در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸ ، طبقه اول برپاست.

محمد احصایی، فرامرز پیلارام، ناصر اویسی، فریده لاشایی، مسعود عربشاهی، حسین زنده رودی، پروانه اعتمادی و ... از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

گالری کهفی: نمایشگاه گروهی « شهردل» ۸ تا ۱۲ اسفند در نگارخانه کهفی به نشانی بلوار قیطریه، روبروی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک برپاست.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه گروهی هدیه های نوروزی ۸ تا ۱۴ اسفند در گالری ۷ ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین: نمایشگاه گروهی «جلوه وجه» تا ۲۱ اسفند به نشانی میدان فلسطین، خ طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.