رئیس اتحادیه میوه و تره‌بارمشهد گفت: علت افزایش قیمت سیب افزایش صادرات به کشورهای دیگر و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. عده‌ای نیز با این تصور که شب عید قیمت‌ها گران‌تر شود با افزایش خرید باعث افزایش قیمت این میوه شده‌اند.

علت افزایش قیمت سیب، افزایش صادرات به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق در خصوص بازار میوه برای ایام نوروز و دلایل گرانی سیب اظهار کرد: در مورد تنظیم بازار شب عید تا این لحظه در مشهد کسی به عنوان مباشر خرید، چه از شمال، چه از استان‌های غرب کشور مشخص نشده است.

وی در رابطه با افزایش قیمت سیب خاطر نشان کرد: علت افزایش قیمت سیب افزایش صادرات به کشورهای دیگر و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. عده‌ای نیز با این  تصور که شب عید قیمت‌ها گران‌تر شود و به خیال این‌که دیگر سیب وارد بازار نمی‌شود، باعث افزایش قیمت این میوه شده‌اند. بعد از عید حجم زیادی از سیب و پرتغال وارد بازار می‌شود و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد ضمن امیدواری در مورد کاهش قیمت میوه در شب عید ادامه داد: در رابطه با افزایش قیمت میوه نمی‌شود هیچگونه نظری ارائه داد. مواردی نیز بوده که در شب عید ما کاهش قیمت داشتیم. چون همه‌ اقلام وارد بازار عرضه و توزیع می‌شود. قابل پیش‌بینی نیست و امیدواریم امسال نیز مانند بعضی از سال‌های گذشته کاهش قیمت داشته باشیم.

مصدق بیان کرد: واحدهای صنفی ما به حداقل سود قانع هستند. سود مصوب ما بر روی کاغذ ۳۵ درصد است ولی عملا ۱۵ یا ۲۰ درصد سود بیشتر نصیب ما نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.