وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی گفت، ما می‌خواهیم در هر موضوعی از مسیر دیپلماسی به پیش برویم، اما اگر بازدارندگی به شکست منجر شود ،باید مبارزه کرد.

توضیح وزیر دفاع آمریکا از جزئیات حمله به عین الاسد

قدس آنلاین:«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» که عصر یکشنبه به وقت تهران منتشر شد گفت، آمریکا در حال ارزیابی حملات راکتی به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در عراق است و آمریکا زمان و مکان مناسب پاسخگویی را خود تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم  در هر موضوعی  از مسیر دیپلماسی به پیش برویم. اما اگر بازدارندگی به شکست منجر شود ، باید مبارزه کنید. شما برای پیروزی می‌جنگید.»

وزیر دفاع آمریکا در این گفت‌وگو با اشاره به ایران  و ادعای حمایت ایران از برخی گروه‌های نظامی در منطقه گفت، ایران کاملا قادر به ارزیابی و نتیجه گیری درباره منظور حملات هوایی آمریکاست. 

آستین گفت: «آنچه آن‌ها (ایرانی‌ها) باید دوباره از این مسئله دریافت کنند این است که ما از نیروهای خود دفاع خواهیم کرد. پاسخ ما قابل تامل خواهد بود. امیدواریم که آنها اقدام‌های صحیح را انتخاب کنند.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین در باره روابط آتی واشنگتن با عربستان گفت: «رئیس جمهور ما کاملا به وضوح مشخص کرده  که ما رابطه متفاوتی با سعودی ها در پیش رو خواهیم داشت. این به این معنی نیست که رابطه خوبی نخواهد بود. من کاملاً انتظار دارم که این یک رابطه خوب باشد، اما کمی متفاوت خواهد بود.»

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای خود پس از حمله به عین الاسد اعلام کرد که قادر نیست حمله به پایگاه عین‌الاسد را به هیچ گروهی منتسب کند.

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد بعد از حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه در هفته گذشته انجام شد. ارتش آمریکا در آن حمله مواضع نیروهای مقاومت را هدف گرفت. ارتش آمریکا این حمله را در واکنش به حمله راکتی دیگری در عراق که به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن چند فرد آمریکایی از جمله یک نظامی این کشور منجر شده بود انجام داد.

حمله هوایی در سوریه اولین اقدام نظامی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بود و با انتقاد قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مواجه شد. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که هدف این حمله ارسال این پیام بود که آمریکا از نیروهایش در منطقه محافظت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.