سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از افتتاح ۱۹۳ مرکز خدمات بهزیستی در این استان خبر داد.

افتتاح ۱۹۳ مرکز خدمات بهزیستی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی ،همزمان با ۲۴۹۹ مرکز در سراسر کشور و از طریق ویدیوکنفرانس  ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی با دستور رئیس جمهور در برنامه‌ای برای افتتاح نمادین یکی از این مراکز در خیابان ستاری مشهد و با حضور  معاون استاندار خراسان رضوی، معاون  اداره کار ،تعاون و رفاه اجتماعی، سرپرستی بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران استان ، افتتاح گردید.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه‌ی این برنامه به خبرنگاران گفت: مراکز مثبت زندگی، بهزیستی را به محلات آورده‌اند و با محوریت خانواده، حرکت می‌کنند.

مسعود فیروزی، خانواده‌محوری، عدالت‌محوری، مددکارمحوری، خدمت محوری و محله‌محوری را پنج رکن اساسی این مراکز دانست و گفت: دسترسی آسان مددجویان به خدمات بهزیستی و تأکید بر آموزش و پیشگیری از معلولیت و آسیب‌ها، نخستین اولویت تأسیس این مراکز می‌باشد.

وی با یادآوری اینکه مراکز مثبت در اجرای قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت راه‌اندازی شده‌اند،  خاطر نشان کرد: امروز شاهد آغاز به کار رسمی ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در شهرها و روستاهای سراسر استان هستیم که ۷۷ واحد آنها در مشهد استقرار دارند.

وی از شرکت مستقیم ریاست‌جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و مدیران ارشد این سازمان در مراسم آغاز فعالیت این مراکز به عنوان نشانی از اهمیت آنها در گسترش خدمات اجتماعی دولت یاد کرد و گفت: این مراکز در دوره‌ی آزمایشی فعالیت خود در دو ماه گذشته، هزاران بازدید از منازل مددجویان انجام داده‌اند که شاید در طول چند سال فعالیت بهزیستی هم انجام نمی‌شده است.

فیروزی با بیان اینکه شفافیت عملکرد، نزدیک‌شدن مددکاران به مددجویان، تکریم مددجو و خانواده‌ها، بهره‌گیری از شبکه‌های ارتباطات الکترونیک و روان‌شدن خدمات در همه‌ی سطوح زندگی از نتایج تأسیس و راه‌اندازی این مراکز است گفت: ۷۰ هزار پرونده مددجویی به مراکز انتقال یافته‌اند و کار پایش پرونده‌ها توسط مراکز مثبت زندگی، ادامه دارد.

وی ادامه داد: در نرم‌افزاری که برای این برنامه طراحی شده، حضور مددکار در محل زندگی مددجو و جزئیات بازدید در لحظه قابل رصد و ارزیابی است که شفافیت اقدامات مددکاری را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.