سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعداد شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در این استان حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

تعداد شعب اخذ رای در خراسان رضوی ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نبی پور افزود: بر این اساس تعداد شعب اخذ رای در سراسر استان برای سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میان‌دوره ای خبرگان رهبری بیش از پنج هزار مورد است که البته تعداد دقیق این شعب پس از تکمیل فرایند انتخابات و فعالیت کامل هیاتهای اجرایی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار به روز شده از فردا چهار شنبه به مدت هفت روز در ۳۳ فرمانداری ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی ۸۶ شهر خراسان رضوی شروع می شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امکانات لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در فرمانداری های تازه تاسیس استان تامین شده و هیچ مشکلی در خصوص تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستانها وجود ندارد.   

نبی پور افزود: به داوطلبان توصیه می شود برای پرهیز از تجمع در شرایط کرونایی در مکان فرمانداریها و تسهیل فرایند ثبت نام ابتدا از طریق برنامه موبایلی پیش ثبت نام و یا در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، پیش ثبت نام کنند و سپس برای تکمیل ثبت نام به فرمانداریها مراجعه کنند.  

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  

۷۰۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.