معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از راه‌اندازی دومین چایخانه دائمی بارگاه ملکوتی امام هشتم در صحن غدیر خبر داد.

دومین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در صحن غدیر راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام با بیان اینکه چایخانه‌های حضرت حسب تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از زائران و مجاوران و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائرین گرامی در فاز نخست در صحن کوثر راه‌اندازی شده است گفت: فاز دوم این پروژه در صحن غدیر به بهره‌برداری رسیده و فازهای سوم و چهارم نیز قرار است به ترتیب در باغ رضوان و صحن امام حسن مجتبی(ع) در آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این دو چایخانه دائمی در صحن‌های کوثر و غدیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ پذیرای زائران و مجاوران این آستان مقدس است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ادامه داد: در ایام عادی روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود که این میزان در ایام مناسبتی تا ۴۰ هزار نیز می‌رسد. در این چایخانه‌ها ۱۳۰ نفر خادم در ۸ کشیک خدمتی خدمات توزیع چای، انواع دمنوش و کیک(در مناسبت‌های خاص) را برعهده دارند.

وی درباره رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در این چایخانه‌ها گفت: سرو چای در لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی، ایجاد فاصله فیزیکی با تشکیل صف‌های منظم و حضور خادمین سلامت، از جمله مواردی است که در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران انجام می‌شود.

بهنام با تأکید بر اینکه وسایل و امکانات داخل چایخانه‌ها از نذورات مردم و خیرین تهیه شده است، گفت: همچنین نبات، شکر، چای، لیوان و... از محل مشارکت‌های خیران و بانیان نیک‌اندیش تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در فعالیت چایخانه‌های حضرت رضا(ع) می‌توانند نذورات خود را از طریق اپلیکیشن رضوان یا درگاه نذر رضوی و از طریق کد دستوری *۸# و شماره حساب ۵۹۵۱۹۲۷۴۰۰ بانک ملت با شناسه واریز ۵۲۱۰۴۴ ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.