۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 744198

اندیشکده نشنال اینترِست در مقاله‌ای، به تمایل جو بایدن برای الگوبرداری از کانادا در راه جمع‌آوری اسلحه در کشورش می‌پردازد، اما یادآور شده این کار برای دولت ایالات متحده بسیار گران تمام خواهد شد.

پول؛ دغدغه اصلی آمریکا برای الگوبرداری از کانادا در طرح جمع‌آوری اسلحه

دولت بایدن به‌شدت به دنبال وضع قوانین جدید برای حمل اسلحه و همین‌طور ممنوعیت سلاح‌های موسوم به تهاجمی است. یکی از روش‌هایی که آمریکا می‌تواند در پیش بگیرد اقتباس از کاری است که همسایه شمالی آن یعنی کانادا در تلاش برای کم کردن تعداد سلاح در دستان مردم به آن مبادرت ورزیده است. جاستین ترودو پس از چند حمله خونبار در کشورش، عزم خود را برای وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر جزم کرد و اصلی‌ترین روش او تعیین مهلت برای مردم این کشور به‌منظور فروختن سلاح‌های تهاجمی، خودکار و دارای ظرفیت خشاب بالا به دولت بود. آن‌ها برای بیشتر افراد دو سال مهلت تعیین کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند مردم این کشور ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سلاح را با رقمی حدود هر کدام هزار دلار آمریکا به دولت بفروشند؛ این هزینه‌ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار کانادایی را برای دولت این کشور به همراه خواهد داشت. بایدن می‌خواهد همان روش ممنوعیت سلاح‌ در کانادا را برای آمریکا نیز پیاده کند اما فقط ۱۰ میلیون اسلحه که در رده‌بندی جدید جزو سلاح‌های تهاجمی و ممنوعه قرار می‌گیرد در دست مردم آمریکا وجود داشته که اگر دولت این کشور بخواهد آن‌ها را از مردم بخرد به بودجه‌ای حدود ۱۰ میلیارد دلاری نیاز خواهد داشت! پیش‌بینی می‌شود چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون سلاح تهاجمی یا اتوماتیک و یا ظرفیت خشاب بالا در آمریکا وجود داشته باشد که هزینه خرید آن‌ها به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. این کشور هم اکنون درگیر تأمین بودجه

۱.۹ تریلیارد دلاری برای بازگشت از بحران کروناست و تنها راهی که می‌تواند پولی برای پس گرفتن اسلحه از مردم داشته باشد افزایش مالیات خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.