پیشکسوت نقاشی مشهد و خراسان رضوی معتقد است تنگناهای معیشتی مضیقه‌های زیادی برای هنرمندان ایجاد کرده است.

تداوم تنگنای معیشتی هنرمندان خراسان رضوی / باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین طالبی اظهار داشت: همه ساله در مردادماه، نمایشگاهی به یاد استاد فقیدم برگزار می‌کنم و در سال ۹۹ نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کار را انجام دادم.

وی افزود: ورکشاپ‌های ماهانه ما نیز به طور منظم برگزار شد و در آخرین مرحله آن که به میزبانی روستای کنگ بود، حدود ۹۵ هنرمند آثارشان را به نمایش گذاشتند.

این نقاش پیشکسوت مشهدی با بیان اینکه تنها برگزارکننده ورکشاپ در حال حاضر خودش است، گفت: چند گروه دیگر در سال‌های اخیر برای انجام این کار اقدام کرده‌اند اما استقبال خوبی از آنها صورت نگرفت اما در حال برنامه ریزی برای اجرای بیست و هفتمین ورکشاپ سال ۹۹ هستیم.

طالبی توسعه هنر نقاشی را نیازمند حمایت بیشتر مسئولین استانی دانست و اظهار داشت: ۴ سال قبل جلسه دیدار و گفت‌وگویی میان استاندار وقت خراسان رضوی و هنرمندان برگزار شد و رشیدیان پای درد و دل ما نشست؛ مطالبی را به عنوان پیشکسوت با او مطرح کردم و مقرر شد تا به مسائل معیشتی هنرمندان رسیدگی بیشتری شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه استقبال از نقاشی ایرانی در کشورهای دیگر نیز بسیار خوب است، افزود: علاوه بر تدریسی که طی این سال‌ها در مراکز مختلف داشته‌ام و در چندین جشنواره و مسابقه هنری نیز به عنوان داور حاضر بوده‌ام؛ در نمایشگاه‌های خارجی که در کشورهایی مانند پاکستان، بلغارستان، ترکمنستان و ترکیه حضور داشته‌ام، از نزدیک شاهد استقبال گسترده مردم از هنر ایرانی بوده‌ام.

این نقاش پیشکسوت مشهدی با بیان اینکه تشویق جوانان به سوی فراگرفتن هنر تنها با معرفی آن میسر است، گفت: دولت متاسفانه کمتر به وضعیت زندگی و کاری هنرمندان رسیدگی می‌کند و همچنین تبلیغات لازم در صداوسیما باید قوی‌تر و جذاب‌تر باشد تا نسل جدید و جوانان بیش از پیش به آموختن هنر ترغیب شوند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.