در روز سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) غرق در شادی و سرور است و ویژه برنامه های متعددی به این مناسبت در بارگاه ملک پاسبان رضوی در حال اجراست.

برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز اعیاد بزرگ شعبانیه، حرم مطهر رضوی میزبان حضور دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است؛ و ویژه برنامه های متعددی به این مناسبت در بارگاه ملک پاسبان رضوی در حال اجراست.

از جمله در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ویژه برنامه ای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در این ویژه برنامه با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز پاسدار بیان کرد: امام حسین(ع) با مقاومت در برابر دشمن و ایمان به خدا از ارزش های دینی پاسداری کرد و به نقطه اوج عزت و اقتدار دینی دست یافت.

وی تصریح کرد: عزت و اقتدار در کنار پایبندی به ارزش های دینی و ایمان به خدا برای انسان رقم می خورد و هر کس در این دنیا به دنبال عزت واقعی است باید خودش را به کانون عزت گره بزند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه کانون عزت، خداوند و اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: در این دنیا هر کس خدایی تر است عزت بیشتری دارد و به میزانی که انسان از خدا و ارزش های دینی فاصله بگیرد دچار ذلت می شود.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ابراز کرد: در روز عاشورا امام حسین(ع) با دستان به ظاهر خالی در برابر هزاران سپاه پیاده و سواره دشمن قرار گرفت، هرچند آن حضرت مظلومانه به شهادت رسید ولی به خاطر اتصالی که به کانون عزت داشت، پیروز واقعی میدان شد و امروز میلیون ها انسان در سراسر جهان شیفته مکتب آن حضرت هستند.

گفتنی است؛ اجرای برنامه مداحی و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و قرائت زیارت امین الله توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.