یکبار دیگر، با ضرباهنگ آشنای نقاره‌خانه، به پیشواز روز نو و سال جدید می‌رویم، از جوار مرقد نورانی امام رئوف.

بهار دل ها در جوار بهشت

صحن‌های بارگاه منور رضوی، مفروش و مشحون از عود و عنبر و گلاب، چشم انتظار زائران دور و نزدیک خود آغوش گشوده. در این ساعات تحویل سال، همه دل‌ها بی‌قرار زائر شدن هستند. چه آنها که همسایه این صحن و سرای نورانی‌ هستند و چه آنها که از فرسنگ‌ها دورتر، دل به دامان آقای مهربان این حرم سپرده‌اند.

دوباره آمده‌ام تا دوباره در بزنم
هرچند بلای کرونا دست و پای ما را بسته و نمی‌توانیم این لحظات روحانی از نزدیک در محضر حضرتش باشیم، پای دل منع و محدودیت نمی‌شناسد. در هر حالی، از هر جای عالم، سر به آستان حضرت دوست می‌گرداند و با سلامی خاصه زائر مشهدالرضا(ع) می‌شود. خیلی‌ها هم از اقصی نقاط ایران و جهان با حرم تماس می‌گیرند تا این دم آخر سال، سلام و درددل‌شان را به گوش آقا برسانند.
خادمان دستگاه رضوی هم در این روز مبارک تدارک مفصلی برای زائران حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) دیده‌اند. از شعرخوانی احمد بابایی و مداحی گرفته تا اجرای سرود و نمایش. اما پیش از همه، زائران رواق امام خمینی(ره) همراه خادم الرضا(ع) حاج امیر عارف، دعای هفتم صحیفه سجادیه را زمزمه می‌کنند. دل‌ها با ذکر دلنشین «یا مَن تُحَلُّ بِه عُقدُ المَکارِه» آسمانی می‌شود و به وساطت حضرت سیدالساجدین(ع) دست استغاثه و نیاز به درگاه احدیت بلند و رفع بلا را طلب می‌کنند.
عید نمی‌شود، مگر یادی کنیم از همه ایثارگرانی که جان خود را فدای آرمان‌ها و مردم کردند. امروز هم چند خانواده از شهدای مدافع سلامت و شهدای مدافع حرم به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا دعوت شده‌اند. از بین سخنان‌شان، دو بخش بیشتر بر دل می نشیند. آنجا که همسر شهید دکتر برادران در کنار چهار فرزند دلتنگ پدرشان، از مردم درخواست کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زحمات و خدمات شهیدان جهاد سلامت را پاس بدارند و دیگر آنجایی که رزمنده مدافع‌ حرم حضرت زینب(س)، یاد جانفشانی‌های سرداران شهید اسلام، سلیمانی و ابوحامد را با خاطراتی گرامی داشت.

دربست دلداده کرم
در این دقایق تحویل سال، اشک و حال دل زائران چون آسمان مشهد بهاری است. صدای نقاره خانه بلنده شده و آغاز سال نو را نوید می دهد، فرقی نمی‌کند از کدام درب و بست وارد حرم شوند، همه دربست دلداده کرم و عاشق صاحب این خانه و خانواده معظم هستند. یکی از زائران رواق امام خمینی(ره)، حرف دلش را در این لحظات نورانی این طور بیان می‌کند: روز عید تمنای عیدی داریم. و هیچ عیدی بزرگتر و پر برکت‌تر از فرج و ظهور نیست. نوروز، روز امید به فرج است. فرج در احوال، کار و زندگی ما. این فرج هم رخ نمی‌دهد مگر به امید ظهور امام عصر(عج). در این روز مبارک به حرم آمده‌ایم تا لطف و عنایت و کرم آقا امام رضا(ع) مشمول حال‌مان شود.
نوروز امسال را از اعیاد ماه شعبانیه شروع می‌کنیم تا از روزی مبارک و مکانی مقدس، احسن احوال و بهترین تقدیرها برایمان رقم بخورد. علیرغم همه بلیات و گرفتاری‌ها در سال کهنه، بر این باوریم که امتحان همزاد مؤمنان است؛ اما همه می‌خواهیم در این روز نو، بلا و گناه از دل‌مان بدرقه و دور شود. همه در این آنات تحویل سال امید داریم، امام رأفت و کرم، امام رضا(ع) ما را تحویل بگیرند و آسمانی کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.