رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و گفت: برای برخی از بازنشستگان، حقوق و دستمزد بالغ بر ۵۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

قدس آنلاین؛ به نقل از رادیو اقتصاد، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات اداره کشور در سال ۹۹ گفت: البته از اینکه آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم ناکافی بوده شرمنده ایم اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش داشته است حتی برای برخی از بازنشستگان عزیز بیش از پنجاه درصد افزایش را دریافت کرده اند.

وی درباره پرداخت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب در آخرین ساعات ۲۹ اسفند، گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفندماه ۱۳۹۹ داده بودیم، این پرداخت انجام شد؛ ضمن اینکه در مردادماه سال گذشته نیز، کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند، گفت: با توجه به تفاوتی که در پرداخت های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم، به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می کنیم و به همین جهت، این مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به حساب سه میلیون و ششصد هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم هایی در جهت همسان سازی حقوق های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات و تحولات مهم کشور و شعار کلیدی و مهم انتخاب شده برای این سال، گفت: این صرفا یک نام و اسم نیست که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری بیان شده؛ بلکه یک راهبرد است؛ به این معنا که کشور برای اینکه کشور بتواند برپایه ظرفیت های خودش عمل کند و حتی اگر نفت را از اقتصاد ما جدا کند، برای اینکه کشور و اقتصادمان بتواند رشد داشته باشد، راهی جز تولید ندارد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ادامه داد: سال گذشته پس از آنکه مقام معظم رهبری شعار و نام سال را مطرح کردند، ما در روز دوم فروردین ما جلسه برنامه ریزی را برای جهش تولید را برگزار کردیم و در حال حاضر هر استان یک برنامه برای جهش تولید دارد و مشخص کرده ایم که در استان چه طرح های تولیدی وجود دارد و ظرفیت های خالی آنها چیست.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم حرکتی به این ستادها بدهیم و با مبالغی سرمایه گذاری، بتوانند کار را شروع کنند؛ اتفاق مهمی رخ داده، چرا که اگر بنا براین باشد که کاری از صفر شروع شود، اینقدر زمان خواهد برد که به جهش نمی رسند؛ اما اگر بتوانیم با یک حرکت کوچک، طرح های موجودی که در مراحل پایانی هستند را تکمیل و وارد چرخه تولید کنیم، ناگهان مقدار زیادی از تولیدات وارد چرخه اقتصادمان می شود.

نوبخت افزود: به همین جهت مقام معظم رهبری به درستی بر این کار شروع شده تاکید کردند، کاری که نه از سال گذشته آغاز شده بلکه از سالهای پیش سند چشم انداز بیست ساله و اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ما توجه به افزایش تولید بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است، آنچه که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد یک نیاز کشور است و تردید نداشته باشید اتفاقی که این رویکرد رقم می زند مبنی بر اینکه ما از یک سو پشتیبانی کنیم و از سوی دیگر موانع موجود تولید را رفع کنیم پول چندانی نیاز ندارد بلکه مدیریت نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تکیه بر دستاوردهایمان در مقاومت و مدیریت در قبال سخت ترین جنگ اقتصادی و تحریمی که علیه ما رخ داد و مدیریت کرونا، می توانیم در در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری را شاهد باشیم گفت: ما در سومین سالی است که نه در تحریم بلکه در محاصره اقتصادی به سر می بریم اگرچه باید بدانند که ما راه های دور زدن تحریم را بلدیم و بخشی از آن را هم انجام داده ایم.

نوبخت گفت: از نظر تحریم کنندگان، نه اجازه دادند نفت بفروشیم و فراتر از آن، در سیستم بانکداری دنیا اجازه جابجایی ارز را هم نداشتیم در حالی که کشوری هستیم که نیاز داریم در سال چند ده میلیارد دلار واردات و صادرات داشته باشیم و اگر سیستم بانکی را بر روی این کار بسته شود در واقع بخش غیر نفتی ما را هم بسته اند که از این کار هم مضایقه نکردند.

وی ادامه داد: ما به رغم وجود همه این شرایط، با کمترین وابستگی به نفت که از نظر آنها اجباری بود و از نظر ما هم یک نوع اجبار خیرخواهانه برای کشور، توانستیم کشور را در سال گذشته اداره کنیم. ممکن است عده ای بپرسند که چطور اداره شد که در جواب باید به این نکته اشاره کنم که همین که در آخرین روز سال کارمندی نیست که ادعا کند به او گفته ایم به دلیل مشکلات اقتصادی پنجاه درصد حقوقش به او پرداخته شده است یعنی اداره شده است. در حالی که حتی در کشورهای اروپایی مانند یونان اتفاقاتی را در گذشته شاهد بوده ایم. البته از اینکه آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم ناکافی بوده شرمنده ایم اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش داشته است حتی برای برخی از بازنشستگان عزیز بیش از پنجاه درصد افزایش را دریافت کرده اند و بدهی مان به جانبازان و ایثارگران هم پرداخت کرده ایم.

وی اضافه کرد: بدهیمان بابت گندم را به کشاورزان هم پرداخت کرده ایم و در همین شرایط تحریمی، بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی را مورد بهره برداری قرار دادیم.

نوبخت تاکید کرد: اگرچه تاکید می کنم که بابت مسائلی همچون تورم و افزایش قیمت ها و یا کمیاب شدن برخی از اقلام شرمده مردم هستیم؛ اما به هر حال دشمنی که فکر می کرد ما چهلمین سال انقلابمان را نتوانیم جشن بگیریم، شکست خورد و حتی رژیم جدید امریکا هم قبول کرده که این فشار حداکثری شکست خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 1
    دشمنان ما وقتی می توانند بر ما پیروز شوند که ما خودمان دشمن همدیگر شویم . سردار ملی
  • نن ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    1 0
    آخي .گوگولي خودت حقوقت نجوميه ولي شرمنده مردمي.خخخخخخ
  • هموطن ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    دستمزد کارگران چی؟ بیشتر افراد شاغل عنوان کارگری دارن