۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 746439

فاضل نظری در حاشیه مراسم رونمایی از تماشاخانه سیار جدید کانون اعلام کرد خبر رفتنش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایعه نیست اما هنوز مراحل آن انجام نشده است.

فاضل نظری رفتن خود از کانون پرورش را تأیید کرد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، مراسم رونمایی از چهار تماشاخانه سیار جدید کانون با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران کانون امروز دوشنبه ۱۶ فروردین در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اولین تماشاخانه سیار کانون در سال ۱۳۹۷ هم‌زمان با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان و دومین آن نیز در سال ۱۳۹۸ در آستانه اربعین حسینی رونمایی شد. پیش از این نخستین تریلی تئاتر سیار کانون از سال ۱۳۵۱ در روستاهای مختلف سراسر کشور خدمات‌رسانی فرهنگی داشت که همچنان به عنوان خودروی پشتیبان، کتاب‌خانه و حمل تجهیزات مورد نیاز، در کنار تماشاخانه‌های جدید فعالیت می‌کند.

 در حاشیه این مراسم، نظری در واکنش به حواشی پیرامون ادامه فعالیت در کانون اظهار کرد: خبر رفتن من از کانون شایعه نیست اما هنوز مراحل آن انجام نشده است. یک بار هم قرار بود شنبه هفتم فروردین صورت بگیرد و همان روز هم اعلام کردند، اما لغو کردند.

وی در ادامه افزود: ضمن استقبال از تصمیم دوستان، بنده وظیفه اخلاقی، شرعی، قانونی و عرفی خودم می‌دانم تا زمانی که مدیرعامل جدید معرفی شود به وظایفم عمل کنم و ناگزیرم تا زمان معرفی رسمی مدیرعامل جدید در این سمت بمانم.

نظری با تاکید بر این که عرصه فرهنگ و هنر، عرصه کارهای نمایشی نیست و سرزمین هنر است، گفت: من هم از حاشیه پرهیز دارم چراکه به شدت آسیب زننده است. من خودم را سرباز فرهنگ می‌دانم و کسانی که سرباز هستند و گردشگران در حوزه سیاست باید رعایت این زیست بوم را بکنند و هرچقدر حوزه فرهنگ و هنر از  سیاست فاصله بگیرد به حقیقت خودش نزدیکتر می‌شود و البته امیدوارم این اتفاق در همه حوزه ها رخ دهد.

مدیر کانون تأکید کرد: واقعیت این است که در کانون چندماهی است که هیئت مدیره قانونی نداریم و قانوناً هیئت مدیره سه ساله است که از این تاریخ گذشته و دیگر تمدید و تأیید نشده و از طرفی افراد جدید نیز معرفی نشدند.

وی تاکید کرد: با وزیر آموزش و پرورش در خصوص این موضوع بارها مکاتبه و صحبت شده و اصل موضوع این است که باید اتفاق بیفتد و نبودن من تا اینجای کار و از طرفی معرفی نشدن اعضای هیئت مدیره می‌تواند در اصل کار خلأ ایجاد کند و طبیعتاً اگر نبودن من به کار آسیب بزند وظیفه دارم که باشم و تا زمانی که به وضعیت به نتیجه برسد در کانون خواهم بود و انشالله در سال مانع زدایی این مانع خودساخته هم برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.