دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با اشاره به قوانین جدید تصریح کرد: چک‌های جدیدی که در وجه حامل صادر شده باشند فاقد اعتبار هستند.

چک‌های جدید در وجه حامل فاقد اعتبار هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفای‌نیکو  بیان کرد: چک‌های جدید به رنگ بنفش بوده و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» در پائین برگ چک و زیر لوگوی چکاوک ذکر شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به قوانین جدید تصریح کرد: چک‌های جدیدی که در وجه حامل صادر شده باشند فاقد اعتبار هستند.

وی افزود: چک‌ها زمانی قابل وصول هستند که اطلاعات مربوط به تاریخ سررسید، مبلغ، هویت گیرنده چک علاوه بر متن چک، در سامانه صیاد نیز ثبت شود.

صفایی نیکو با بیان اینکه با ثبت سیستمی چک‌ها، از جعل چک و کشیدن چک‌های بی محل جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید صدور چک، تخصیص دسته چک سخت‌گیرانه‌تر شده است و به افرادی که سابقه چک برگشتی آن‌ها رفع سوءاثر نشده و همچنین افراد معسر از پرداخت و آن‌هایی که احکام ورشکستگی برای آن‌ها مترتب است، دسته چک صادر نخواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تأکید کرد: ثبت فیلد «بابت» در سامانه صیاد برای چک‌های بالاتر از مبلغ یک میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی دارای حساب غیرتجاری و بیش ۱۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای حساب تجاری الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه چک‌های قبلی تا اطلاع ثانوی مشمول قوانین زمان صدور خودشان هستند و به روال سابق کارسازی می‌شوند بیان کرد: بانک‌ها مکلفند بر اساس قانون جدید از پرداخت وجه چک‌های جدیدی که در سامانه صیاد ثبت نشده‌اند خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع:مشهد فوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.