فرماندار بجستان گفت: نظارتهای مسوولان با همکاری مراجع قضایی در مدت محدودیتهای کرونایی افزایش می‌یابد و با متخلفانی که با سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند به صورت قاطع برخورد می شود.

 محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی کردیانی با اعلام وضعیت نارنجی در این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا افزود: موفقیت در تحقق اهداف محدودیتهای کرونایی و کاهش تبعات کرونا با همکاری آحاد مختلف جامعه در رعایت پروتکلهای بهداشتی امکان پذیر است و همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: جلوگیری از افزایش یا تمدید محدودیتهای کرونایی نیازمند همراهی مردم در رعایت قوانین و مصوبات است و رعایت پروتکلهای بهداشتی باید به عنوان یک مساله مهم در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

فرماندار بجستان گفت: در راستای اعمال محدودیتهای کرونایی در بجستان گروههای شغلی سه و چهار تعطیل شده و اصناف گروههای یک و ۲ با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اصناف از اهمیت بسیار برخوردار است و در ارایه خدمات به مردم باید مسائل پیشگیرانه را به صورت کامل رعایت کنند و با متخلفان بهداشتی بدون اغماض برخورد می شود.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد: خروج خودروهای دارای پلاک بومی از بجستان و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان ممنوع است و تردد مسافران عبوری از جاده کمربندی و کنارگذر بجستان امکان پذیر است و رانندگان وسایل نقلیه که این مسائل را رعایت نکنند جریمه می شوند و منع تردد شبانه در سطح شهر نیز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ادامه دارد.

وی گفت: همچنین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشهای حضوری تمامی مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان بجستان تعطیل است و با استفاده از بستر فضای مجازی انجام می شود و فعالیت ادارات بنا به تشخیص مدیران آنها با حضور دو سوم نیروها و دورکاری یک سوم کارکنان آنها انجام می شود.

مرکز شهرستان ۳۵ هزار نفری بجستان در ۲۸۹ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.