معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۷ هزار نفر از فعالان و علاقه‌مندان صنعت گردشگری استان در سال گذشته به ‌صورت مجازی آموزش دیده‌اند.

آموزش مجازی ۱۷ هزار نفر از فعالان صنعت گردشگری خراسان رضوی در سال ۹۹

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پاندمی کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و لغو آموزش‌های حضوری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد دوره‌های آموزشی خود را به صورت مجازی برگزار کند. این دوره‌ها جهت توجه به امر آموزش برای افزایش سطح خدمات و کیفیت توسعه گردشگری در راستای تربیت نیروهای علاقه‌مند و متقاضی اشتغال در این صنعت در آینده پساکرونا برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی از توان ۱۳ موسسه آموزش گردشگری استفاده شده و بیش از ۱۷ هزار نفر در یک سال گذشته موفق به گذراندن دوره‌های آموزش مجازی معتبر از اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی شده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآورشد: این عملکرد با توجه به شرایط محدودیت‌های ایجاد شده متاثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در سال گذشته محقق شده است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری تصریح کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، سمینارهای آموزشی ویژه کرونا و دوره‌های توانمندسازی مجازی فعالان گردشگری از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزشی در سال ۹۸ بوده و در میان دوره‌های مصوب آموزشی، دوره‌های مدیرفنی دفاتر، راهنمایان گردشگری و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری بیشترین متقاضی را داشته است.

وی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته دو موسسه جدید به مجموع آموزشگاه‌های گردشگری خراسان رضوی اضافه شده و مجموع آموزشگاه‌های استان به ۱۳ عدد رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.