معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی گفت: به دلیل محدودیت های اعلام شده تمام واحدهای صنفی که مشمول گروه های پر خطر صنوف میشوند موظف به رعایت نکات اعلام شده هستند و محدودیت های اعمال شده هستند.

همه صنوف پر خطر باید تعطیل شوند

 در پی شیوع پیک چهارم کرونا و با وجود اعلام محدودیت های جدید ولی هنوز عدم همکاری برخی مردم، کسبه و تجار در مکانهایی از شهر به چشم می خورد. در همین زمینه علی غفوری مقدم معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی توضیح داد: طی برگزاری جلسه استانی ستاد کرونا این مسائل به خوبی مطرح شد البته نا گفته نماند که پیش از اینهم اطلاع رسانی در این خصوص از سوی اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه در این خصوص صورت گرفته بود که با توجه به جلسه روز گذشته مباحث مجددا مطرح و تاکید شد.

وی افزود: خوشبختانه رسانه ها در سطح وسیع و مستمر به مطرح کردن و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص می پردازند و در واقع به این شکل مطرح شدن محدودیت های اعمال شده عموم مشاغلی که در گروه های دو سه چهار قرار میگیرند بدون هر گونه اعمال نظری مبادرت به بسته شدن محل کسبشان خواهند کرد.

وی ادامه داد: با وجود همه این اطلاع رسانی ها و تماس های مکرر رئیس اتاق اصناف با مجتمع های صنفی ... بازرسی اتاق اصناف شامل ۱۶ تیم نظارتی  و همکاری دستگاه های دیگری مانند بازرسی سازمان صمت تمام توانش را در حوزه بازرسی به کار گرفته است تا با تعطیل کردن پاساژ ها و مجتمع های بزرگ بتواند در قطع کردن این حلقه سهمی داشته باشد.

علی غفوری مقدم گفت: به دلیل محدودیت های اعلام شده تمام واحدهای صنفی که مشمول گروه های پر خطر صنوف میشوند موظف به رعایت نکات اعلام شده هستند چه آنهایی که در مجتمع های صنفی مشغول به فعالیت هستند و چه آنهایی که در راسته ی بازارها و در حاشیه ی خیابون ها قرار دارند همه باید تعطیل شوند منتهی الان در حال حاضر اولویت این تذکرات و اطلاع رسانی با هیئت مدیره مجتمع های صنفی است. که این قضیه مجدا از سوی اتاق اصناف و همکاران من در سازمان صمت در حال پیگیری است و طبیعتا اگرصنفی به تذکرات توجهی نداشته باشد عملکرد بعدی ما برخورد جدی با این افزاد و کسبه از طریق اماکن و ناظرین بهداشتی است. که یا این افزاد به مراجعه قانونی ارجاع داده می شوند یا واحد صنفیشان پلمپ می شود که امیدواریم طی یکی دو روز آینده با رعایت این مسائل کار به اقدام این گونه موارد نکشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.